میکروآپارتمان

آگهی‌های فروش میکروآپارتمان با قیمت یک تا دو میلیارد تومان در اصفهان افزایش یافته‌ است. رشد قیمت‌ ملک طی سال‌های اخیر خرید را برای متقاضیان دشوار کرده درنتیجه آپارتمان‌های تک خواب با متراژ ۳۰ تا ۵۰ مترمربعی به پرتقاضاترین‌ املاک در بازار مسکن اصفهان تبدیل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، میکرو آپارتمان‌ها یا املاک کوچک در طول دهه گذشته در شهرهای مختلفی از جمله تهران در شمار پرفروش‌ترین املاک قرار می‌گیرند ولی تقاضا برای خرید این املاک در اصفهان تا دو سه سال قبل هم زیاد نبود. ترجیح سرمایه‌گذاران طی سال‌های گذشته ساخت آپارتمان‌های بزرگ بود زیرا املاک بزرگ بهتر از کوچک به فروش می‌رسید. دو سال قبل در حالی بازار مسکن تهران در محاصره میکرو آپارتمان‌ها با متراژ حداکثر ۵۰ مترمربعی بود که در اصفهان تقاضا برای خرید آپارتمان ۱۰۰ مترمربعی یا بزرگ‌تر بالا بود، درنتیجه میکرو آپارتمان‌هایی چندانی در اصفهان وجود نداشت و تنها شماری از سازندگان در شهرستان‌های اطراف مانند بهارستان، سپاهان شهر، فولادشهر و… آپارتمان‌های نقلی با متراژ ۵۰ تا ۷۰ مترمربعی می‌ساختند؛ در مقابل مشاهدات میدانی از تغییر سلیقه اصفهانی‌ها در حوزه مسکن حکایت می‌کند چرا که رشد قیمت ملک طی سال‌های گذشته خرید را برای متقاضیان دشوار کرده است.

این روزها خریداران یا باید از خرید منصرف شود و یا باید خواسته‌های خود را تغییر دهد. از این رو زندگی در یک میکروآپارتمان انتخاب افراد زیادی در اصفهان است. بررسی جدیدترین آگهی‌های منتشر شده در پلتفرم‌های آنلاین در اسفند ۱۴۰۲ نشان می‌دهد ارزان‌ترین میکروآپارتمان‌های اصفهان با قیمت یک تا دو میلیارد تومان در مناطق مختلف شهر به فروش می‌رسند.

میکروآپارتمان حداکثر ۵۰ مترمربع

آپارتمان‌هایی با متراژ ۳۰ تا ۵۰ مترمربع در شمار میکروآپارتمان‌ها قرار می‌گیرند و به صورت کلی کوچک‌ترین آپارتمان‌های شهر میکروآپارتمان نام دارند. این املاک ریزمتراژ برخلاف سوئیت‌ها دارای یک اتاق خواب بوده و گاهی پارکینگ و انباری نیز برای آن‌ها تعبیه می‌شود. اگرچه میکروآپارتمان‌ها در تهران با متراژ ۲۵ مترمربعی نیز احداث می‌شوند ولی حداقل متراژ این دسته املاک در اصفهان ۳۰ مترمربع است.

طبق گفت‌وگوهای انجام شده با برخی از فعالان بازار مسکن اصفهان خریداران میکروآپارتمان‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول زوج‌های جوان یا خانواده‌های تک فرزند که انتخاب آن‌ها سکونت در این املاک ریز متراژ به جای مستأجر نشینی است. دسته دوم نیز شامل دلالانی می‌شود که با هدف نوسان‌گیری میکروآپاتمان می‌خرند زیرا این املاک به سرعت فروش می‌روند و در اصفهان حکم پول نقد را دارد.

میکروآپارتمان‌ها در کدام نقاط شهر؟

مهد میکروآپارتمان‌ها در اصفهان محله‌های نوسازی مانند شهید کشوری یا مناطق متوسط و حاشیه‌ای مانند خانه اصفهان، زینبیه و… است و هر چه محله نوسازتر باشد تعداد میکروآپارتمان‌ها نیز بیشتر خواهد بود. در حقیقت میکروآپارتمان‌ها در محله‌های بالاشهر اصفهان کمتر عرضه می‌شود زیرا اقشار خاصی قادر به خرید املاک با قیمت‌ها چند ده یا صد میلیارد تومانی در بالاشهر نصف‌جهان هستند و آن‌ها آپارتمان بزرگ می‌خواهند!

مشاهدات میدانی از نوساز بودن اکثر میکروآپارتمان‌های شهر حکایت می‌کند و به ندرت املاک قدیمی در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. البته برخی از مالکان به تازگی به تبدیل یک واحد آپارتمان قدیمی خود به دو میکروآپارتمان روی آورده‌اند که این املاک عمر بالایی داشته ولی بازسازی شده‌اند. متریال استفاده شده در میکروآپارتمان‌ها در شمار کالاهای ارزان موجود در بازار قرار می‌گیرد و نباید انتظار طراحی‌های خاصی را در این املاک داشت.

میکرو آپارتمان در اصفهان چند؟

بر اساس جزئیات جدیدترین آگهی‌های منتشرشده در پلتفرم‌های آنلاین، میکروآپارتمان‌ها در سراسر اصفهان بیش از سه میلیارد تومان نیز قیمت‌گذاری می‌شوند. با این حال ارزان‌ترین میکروآپارتمان‌های اصفهان با قیمت یک تا دو میلیارد تومان در مناطق مختلف شهر برای فروش آگهی شده‌اند، از جمله آن‌ها باید به به میکروآپارتمان ۵۰ متر مربعی در شهید کشوری با بهای یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان، ۵۰ مترمربعی در برازنده با قیمت یک میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان، ۴۷ مترمربعی در محله باغ فردوس با بهای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۴۳ مترمربعی در خانه اصفهان با قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، ۴۵ مترمربعی بازسازی شده در کوی امام به نرخ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و ۴۰ مترمربعی با پارکینگ اختصاصی در احمدآباد با قیمت دو میلیارد تومان اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =