• ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
  • کد خبر: 50441
  • readingTime: ۱ دقیقه
بازار طلا

تقاضا در بازار طلا و سکه با آغاز اسفندماه جان دوباره‌ای گرفت با این حال گفت‌وگو با فعالان بازار نشان می‌دهد آنها نسبت به ادامه روند صعودی قیمت‌ها پیش از ماه رمضان مردد هستند. بازار طلا به طور سنتی در ماه رمضان وارد فصل رکود می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تقاضا در بازار طلا و سکه با آغاز اسفندماه جان دوباره‌ای گرفت و روند صعودی قیمت‌ها در هفته گذشته نیز ادامه داشت. برآیند هفتگی قیمت طلای آبشده ۱.۵۲ درصد مثبت بود. طلای آبشده برای نخستین بار معاملات هفتگی خود را در محدوده‌ای بالاتر از ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به پایان رساند.

افزایش تقاضای بازار سکه و طلا در اسفندماه

نمودار طلای آبشده نشان می‌دهد پیش از این طلای آبشده دو مرتبه از این محدوده قیمتی ریزشی شده بود ولی این بار توانست وارد محدوده عرضه شود. هاجر فنونی یکی از فعالان بازار طلای اصفهان در این‌باره گفت: این هفته طلای آبشده به محدوده عرضه هفتگی غلبه کرد و این مسئله الگوی پرچم را تکمیل می‌نماید. برخی از فعالان بازار طلا عقیده دارند نمودار هفتگی قیمت طلای آبشده شبیه به الگوی پرچم است و اهداف بالایی برای قیمت طلای آبشده متصور هستند.

افزایش تقاضای بازار سکه و طلا در اسفندماهدر نمودار روزانه، قیمت طلای آبشده در نزدیکی سطح مقاومتی قدرتمندی قرار دارد و اگر از این محدوده عبور کند احتمال شکست سقف تاریخی وجود دارد با این حال عرضه‌های پیاپی شمش فولاد توسط بانک مرکزی و رکود بازار طلا در ماه رمضان به عنوان موانع روانی برای ادامه رشد قیمت‌طلای آبشده معرفی می‌شوند. ضمن اینکه بانک‌مرکزی این هفته شرایط فروش سکه، نیم‌سکه و ربع سکه را اعلام می‌کند. فنونی فعال بازار طلای اصفهان در این باره گفت: معامله‌گران بزرگ در بازار سکه در انتظار جدیدترین اخبار از عرضه سکه توسط بانک مرکزی هستند زیرا می‌تواند شرایط بازار را تغییر دهد.

برآیند هفتگی قیمت سکه امامی ۱.۵۶ درصد رشد کرد و به محدوده عرضه مهمی رسید. قیمت سکه بارها از این محدوده ریزشی شده است و روز چهارشنبه نیز عرضه‌ها در این کانال قیمتی افزایش یافت. فعالان بازار معتقدند بازار سکه در انتظار شفاف شدن طرح فروش سکه توسط بانک‌مرکزی هستند.

افزایش تقاضای بازار سکه و طلا در اسفندماه

آیا قیمت سکه از این سطح عبور خواهد کرد؟ فنونی در این باره گفت: با توجه به آنچه از گذشته به یاد داریم عبور سکه از این سطح پیش از ماه رمضان بعید به نظر می‌رسد ولی این سطح نیز دیر یا زود شکسته خواهد شد. گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد قیمت تک فروشی سکه در روز پایانی هفته به فراتر از ۳۴ میلیون تومان رسید ولی تنها چند ساعت در این محدوده باقی‌ماند و سپس تا کانال ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهشی شد. ربع سکه و نیم سکه نیز معاملات هفتگی را به ترتیب در کانال ۱۲ و ۱۹ میلیون تومان به پایان رساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =