شمش فولاد

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد هفته گذشته قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه کاهشی بود و خریداران قیمت پیشنهادی برای شمش فولاد صادراتی ایران را کاهش داده‌اند. ضمن اینکه میلگرد ترکیه نیز نسبت به هفته گذشته با ۷ دلار قیمت کمتر در هر تن مورد معامله شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گزارش مؤسسه پلنر از بازار کامودیتی‌ها در طول هفته پایانی ماه فوریه نشان می‌دهد قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت ولی قیمت‌ها در زنجیره فولاد فاز نزولی داشت و همین مسئله بازار محصولات فولاد صادراتی ایران را نیز متأثر کرد. آخرین گزارش این مؤسسه به قرار جدول زیر است:

دومینوی کاهش قیمت شمش فولاد به شمش صادراتی ایران می‌رسد؟

شمش فولاد فوب دریای سیاه با کاهش ۵ دلاری به کانال ۵۱۵ دلار به ازای هر تن برگشت، در این گزارش قیمت شمش فولاد صادراتی ایران ۵۱۰ دلار به ازای هر تن اعلام شده است ولی این قیمت مربوط به معامله چند هفته قبل است و گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد امروز قیمت پیشنهادی خریداران برای شمش فولاد صادراتی ایران به کمتر از ۵۰۰ دلار رسیده است. برخی از منابع مدعی‌اند شمش فولاد صادراتی ایران به زودی با قیمت کمتر از ۴۹۵ دلار به ازای هر تن معامله خواهد شد.

متال اکسپرت در روز پایانی هفته گذشته قیمت شمش فولاد دریای سیاه را ۵۱۰ دلار به ازای هر تن اعلام کرد که نسبت به گزارش مؤسسه پلنر ۵ دلار کمتر است.

دومینوی کاهش قیمت شمش فولاد به شمش صادراتی ایران می‌رسد؟

در گزارش متال اکسپرت قیمت شمش فولاد ترکیه ۵۴۰ دلار به صورت CFR (با هزینه حمل) اعلام شده است، با این حساب قیمت فوب شمش فولاد ترکیه حدود ۵۲۰ دلار است. شمش فولاد ترکیه نیز در طول روزهای گذشته کاهشی بود ولی همچنان بالاترین قیمت را در منطقه دارد. کاهش قیمت‌ها در بازار شمش فولاد هنوز به اسلب نرسیده است. در گزارش مؤسسه پلنر قیمت اسلب صادراتی ایران ۵۰۵ دلار به ازای هر تن اعلام شده‌است که مربوط به معاملات قبلی است. قیمت اسلب فوب دریای سیاه نیز بدون تغییر ۵۳۵ دلار به ازای هر تن اعلام می‌شود.

متال بولتن در گزارشی پیرامون قیمت اسلب و شمش دریای سیاه نوشت قیمت پیشنهادی خریداران در طول هفته گذشته کاهش یافته است ولی تا کنون فولادسازان روسی زیر بار کاهش قیمت نرفته‌اند. در صورت کاهش قیمت اسلب دریای سیاه احتمال کاهش قیمت اسلب صادراتی ایران به کانال کمتر از ۵۰۰ دلار به ازای هر تن نیز تقویت خواهد شد.

گزارش مؤسسه پلنر نشان می‌دهد در بازار میلگرد قیمت میلگرد ترکیه ۷ دلار به ازای هر تن کاهش یافت و به ۶۰۰ دلار به ازای هر تن رسید ولی قیمت میلگرد ایران در بازار کشورهای همسایه ۴۶۵ دلار به ازای هر تن اعلام می‌شود. گزارش‌های تأیید نشده نشان می‌هد میلگرد ایران در آخرین روز هفته گذشته با قیمت کمتر از ۴۵۰ دلار معامله شد ولی حجم این معاملات زیاد نبود. از طرفی کاهش قیمت میلگرد ترکیه زنگ خطر را برای میلگرد صادراتی ایران نیز به صدا درمی‌آورد. گزارش مؤسسه متال اکسپرت نیز کاهش قیمت میلگرد صادراتی ترکیه را تأیید می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =