• ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
  • کد خبر: 49794
  • readingTime: ۲ دقیقه
مس

قیمت مس از پایان ماه ژانویه به شدت ریزشی شد و انتظار می‌رفت هفته‌ گذشته سطح ۸ هزار دلار را از دست بدهد ولی در طول دو روز پایانی هفته افزایش شدید تقاضا قیمت مس را صعودی کرد تا برآیند معاملات هفتگی با یک کندل مثبت به پایان برسد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، روند ریزشی قیمت مس در طول دو روز پایانی هفته گذشته متوقف شد و با افزایش شدید تقاضا برآیند هفتگی قیمت مس به بالاترین مقدار در طول ۲۱۰ روز گذشته رسید. بازار مس با آغاز سال میلادی ۲۰۲۴ با افزایش شدید عرضه و کاهش تقاضا مواجه شد ولی در هفته گذشته وقتی فعالان خوش‌بین بازار نیز در انتظار شکست کف قیمتی ۸ هزار دلار بودند قیمت مس در مدت دو روز مثبت شد و معاملات هفتگی را با یک کندل قوی صعودی به پایان رساند.

کندل سبز امید در معاملات هفتگی مس

آیا روند نزولی قیمت مس متوقف شده است؟ تحلیل‌ها از رفتار قیمت مس در طول هفته گذشته متفاوت است. برخی از تحلیل‌گران مدعی‌اند مس همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و برخی از احتمال توقف روند نزولی قیمت‌ها می‌گویند. در نمودار معاملات روزانه مس سطح تقاضا در روز پایانی هفته با شدت زیادی رشد کرد.

کندل سبز امید در معاملات هفتگی مس

قیمت مس در روز پایانی ماه ژانویه پس از برخورد با سطح ۸ هزار و ۶۰۰ دلار ریزشی شد. این سطح برای مس اهمیت بسیاری دارد زیرا ماه‌های گذشته بارها برای عبور از آن ناتوان بود. این بار نیز مس پس از برخورد به این سطح با سرعت ریزشی شد و در طول ۷ روز معاملاتی بیش از ۵ درصد از قیمت خود را از دست داد. مس در روزهای ابتدایی هفته گذشته کانال ۸ هزار و ۲۰۰ دلار را از دست داد و انتظار می‌رفت تا کمتر از ۸ هزار دلار ریزشی شود، به خصوص اینکه روز سه‌شنبه داده‌های اقتصادی آمریکا از رشد تورم در این کشور خبر می‌داد ولی در دو روز پایانی هفته بازی عوض شد تا قیمت مس صعودی شود.

اگرچه تورم در آمریکا افزایش یافت ولی انتظارات تورمی در این کشور نزولی شد. داده‌های اقتصادی روز پنج شنبه نیز معامله‌گران را نسبت به توقف سیاست‌های انقباضی مطمئن کرد و قیمت مس در طول ۲ روز با رشد بیش از ۳ درصدی به ۸ هزار و ۴۸۹ دلار به ازای هر تن رسید.

کندل سبز امید در معاملات هفتگی مس

تحلیل‌گران مدعی‌اند در نمودار ماهانه مس یک فشردگی وجود دارد که پیش از این در نمودار انس طلا نیز دیده می‌شد. شرایط بازار مسکن چین و ادامه یا توقف سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو عامل مهم و تعیین کننده در آینده قیمتی مس برای چند ماه گذشته هستند. با این حال تحلیل‌گران نظر واحدی نسبت به آینده قیمت مس ندارند. اگرچه گزارش‌های بسیاری نشان می‌دهد سطح عرضه فعلی مس پاسخ‌گوی تقاضا نیست و قیمت مس باید به مدار صعود بازگردد ولی تعدادی از فعالان بازارهای جهانی در کوتاه مدت آینده روشنی برای بازار مس متصور نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =