اهن

توافق‌نامه تسهیل استفاده از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه بین شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف منعقد شد.

به گزارش ایراسین، جلسه امضای توافق‌نامه تسهیل استفاده از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه بین شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، روز گذشته به میزبانی دفتر دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

سیدعباس موسوی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف به همراه شورای عالی دانشگاه و جمعی از معاونان و مدیران ارشد علمی کشور از جمله دکتر سورنا ستاری حضور داشتند و توافق‌نامه تسهیل استفاده از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه بین مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و بهنام طالبی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، امضا شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با اشاره به اینکه امروز در شرکت‌ها و مجموعه‌های صنعتی بزرگ کشور از حوزه‌های دانش‌بنیان صحبت می‌شود، گفت: رقم‌های مالی پروژه‌های دانش‌بنیان کشور در شرایط کنونی بزرگ شده است.

وی افزود: ظرفیت اعتبار مالیاتی اگر در شرکت‌ها مدیریت شود اتفاق‌های بزرگی رخ خواهد داد، بخصوص که شرکت‌هایی مانند سنگ آهن مرکزی ایران صرفاً محدود به حوزه صنعت معدن نیستند و پروژه‌های متعددی در حوزه‌های انرژی از جمله آب، برق، گاز، محیط‌زیست و حتی احداث مراکز درمانی و ورزشی نیز در برنامه‌های خود دارند.

حمیدیان گفت: حوزه مدیریت و راهبری شرکت‌ها اهمیت بالایی دارد و اجرای این توافق‌نامه سر منشأ اتفاق‌های بزرگ خواهد بود.

همکاری شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان کشور

علی یقطین، رئیس هیأت‌مدیره شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیت‌های شرکت در حوزه قراردادهای پژوهشی با دانشگاه‌ها طی ۲ سال گذشته ۱۰ برابر شده و این شرکت هم‌اکنون با ۱۲۰ شرکت دانش‌بنیان کشور همکاری دارد، گفت: شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران جزو نخستین شرکت‌هایی است که اعتبار مالیاتی گرفته است و هم‌اکنون این شرکت از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالیاتی مربوط به سفر ریاست جمهور به استان یزد برخوردار است.

شایان ذکر است، موضوع این توافق‌نامه شامل تعریف و اجرای طرح‌های لازم برای رفع نیازهای پژوهشی و فناورانه شرکت و تسهیل فرآیندهای اجرایی مربوط به بهره‌مندی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران از اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه در معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری می‌شود و مدت آن ۲ ساله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =