• ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
  • کد خبر: 45273
  • readingTime: ۲ دقیقه
بازار طلا

انس طلا در طول هفته گذشته ریزشی بود ولی روز پایانی هفته بخش عمده ریزش خود را پس گرفت تا سیگنال مثبتی به بازار طلا برای هفته پیش‌رو باشد. معاملات روز ابتدایی هفته بازار طلا با فاصله زیاد قیمت‌ها در معاملات کاغذی و نقدی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بازار طلا هفته گذشته را صعودی به پایان رساند ولی با اعلام موضع دبیرکل حزب‌الله لبنان در روز جمعه و احتمال کاهش تنش‌ها هفته سختی در انتظار بازار طلا خواهد بود. یکی از فعالان بازار در این‌باره به خبرنگار ایراسین گفت: یکی از دلایل رشد قیمت طلای آبشده اتفاقات پایان هفته بود ولی همگی به خیر گذشت. البته باید در نظر داشت انس طلا روز جمعه را صعودی پشت سر گذاشت.

انس طلا در طول هفته گذشته ریزشی بود ولی روز پایانی هفته بخش عمده ریزش خود را پس گرفت تا سیگنال مثبتی به بازار طلا برای هفته پیش‌رو باشد. معاملات روز ابتدایی هفته بازار طلا با فاصله زیاد قیمت‌ها در معاملات کاغذی و نقدی آغاز شد. بازار همچنان بلوکه است و معامله‌گران کوتاه مدت در موقعیت خرید باید روزانه هزینه پرداخت کنند با این حال طلای آبشده بر مدار صعودی خود ادامه می‌دهد.

سمت و سوی بازار طلا در هفته پیش‌رو

طلای آبشده نقدی پس از چهار ماه کندل ماه اکتبر را صعودی به پایان رساند. حتی کندل ماهیانه انس طلا نیز مانند طلای آبشده قوی نبود. نمودار قیمتی طلای آبشده نشان می‌دهد هدف قیمتی محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

سمت و سوی بازار طلا در هفته پیش‌رو

در مقابل با کاهش نرخ دلار انتظار کاهش قیمت آبشده تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد. یکی از فعالان بازار طلا در این‌باره گفت: باید معاملاتی که در قیمت پایین‌تر باز شده‌اند بسته شود تا با کاهش بلوکه‌ها، پتانسیل رشد تا ۱۲ میلیون تومان را داشته‌ باشد. بیشتر بازاریان به معاملات خرید روی طلای آبشده فکر می‌کنند و به همین دلیل تعداد معاملات فروش زیاد نیست. برخی از بازاریان هدف طلای آبشده تا پایان سال را کانال ۱۶ میلیون تومان می‌دانند.

در بازار سکه طرح جدید برخلاف بازار طلای آبشده همچنان خریداران برای حفظ کانال ۳۰ میلیون تومان ناتوان هستند. برآیند قیمت سکه در طول هفته گذشته صعودی بود ولی سکه در یک قدمی کانال ۳۰ میلیون تومان متوقف شد.

سمت و سوی بازار طلا در هفته پیش‌رو

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد در معاملات بازار، سکه بالاتر از ۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود. اگر سکه در هفته پیش‌رو موفق به حفظ کانال ۳۰ میلیون تومان شود هدف قیمتی بعدی محدوده ۳۲ میلیون تومان خواهد بود. یکی از فعالان بازار سکه در این باره به خبرنگار ایراسین گفت: بازار سکه در این هفته‌ها با ترس حرکت می‌کند در غیر اینصورت امروز سکه با قیمتی بالاتر از ۳۱ میلیون تومان معامله می‌شد. گفت‌وگو با بازاریان نشان می‌دهد بیشتر آنها چشم‌انمداز هفتگی مثبتی به قیمت‌ها دارند ولی معتقدند در روزهای اول هفته قیمت‌ها اندکی نزولی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =