• ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
  • کد خبر: 45153
  • readingTime: ۱ دقیقه
دستگاه

شرکتی دانش بنیان در اصفهان موفق شد با ساخت دستگاه پیشرفته شناسایی خطای لنگی (Runout Tolerance)، نیاز صنایع سنگین و حساس را برطرف کند.

به گزارش ایراسین، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این تجهیز می‌تواند با شناسایی لرزش‌های بسیار اندک که با دستگاه‌های عادی قابل شناسایی نیست، صنایع راهبردی را از خطای احتمالی موجود مطلع کند.

علی اکبر وکیلی با تاکید بر اهمیت نگهداری بهینه ماشین‌آلات در کارخانه‌ها گفت: روش‌های نگهداری از این ماشین‌آلات در به‌روزرسانی‌های مستمر فناوری گسترش می‌یابد و یکی از مهم‌ترین روش‌ها، آنالیز ارتعاشات و پایش وضعیت تجهیزاتی همچون توربین، ژنراتور و به‌طور کلی ماشین‌آلات دوار است.

وی افزود: فناوری استفاده شده در این محصول در سه بخش فناوری الکترونیک، نرم‌افزار و مکانیک تقسیم‌بندی می‌شود و مواردی از جمله میکرو، پروگرم‌های میکرو، اندازه‌گیری و پردازش سیگنال و طراحی مدارهای اندازه‌گیری مربوط به بخش الکترونیک و مواردی از جمله پردازش‌های نرم افزاری و انتقال داده‌ها به شبکه کامپیوتری مربوط به بخش نرم‌افزار این دستگاه است.

علی اکبر وکیلی با اشاره به اینکه تکنیک‌های نگهداری، عیب‌یابی و پایش به فناوری‌های مکانیک دستگاه مربوط می‌شود، افزود: بخش اصلی فعالیت دستگاه مربوط به بخش مکانیک آن است و بخش‌های نرم‌افزار و الکترونیکی داده‌ها را برای تحلیل، عیب‌یابی و پایش جمع‌آوری می‌کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت همچنین دستگاه اندازه‌گیری خطای لنگی (Runout Tolerance) را نیز طراحی و تولید کرده است که این تجهیز نوع خاصی از خطای ساخت است که برای قطعات دوار مانند شافت‌ها اعمال می‌شود.

وکیلی ادامه داد: فناوری مورد استفاده در ساخت این محصول، جزء فناوری پیشرفته است که نمونه خارجی آن در کشور کمتر دیده می‌شود و تنها در شرکت‌های خاص و سنگین مانند پالایشگاه، پتروشیمی، نفت یا گاز کاربرد دارد و به صورت سفارشی ساخته می‌شود.

وی گفت: این محصول به منظور شناسایی خطای مغناطیسی در شرایطی استفاده می‌شود که ویبره و لرزش با دستگاه‌های عادی شناسایی نمی‌شود، اما این لرزش به مقدار بسیار کم وجود دارد و بر عملکرد تجهیز صنعتی اثر منفی می‌گذارد. اگرچه فناوری این محصول های‌تک و مورد نیاز صنایع است، اما ایجاد اعتماد در صنعت به منظور استفاده از آن‌ها پتانسیل بالایی را طلب می‌کند.

این پژوهشگر دانش بنیان گفت: با این حال در سال‌های گذشته، اعتماد برای استفاده از تجهیزات ساخت داخل بین صنایع ایجاد شده و بازار این محصولات نیز در حال گسترش است، همچنان در تلاش هستیم که با معرفی محصولات، ایجاد ارتباطات و مشارکت در نمایشگاه‌ها و رویدادها استفاده از این سیستم‌ها را توسعه دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =