بدهی خارجی دلار ارز

روز گذشته حرکت رنج قیمت دلار در پله‌های پایانی کانال ۴۹ هزار تومانی ادامه داشت. برپایی نشست دوره‌ای شورای حکام در وین، نوسانات محدود این اسکناس را رقم زده و چراغ معاملات در بازار ارز را سرد کرده است.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته قیمت دلار در محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومانی معامله شد تا برای دومین روز پیاپی در این محدوده نوسان داشته باشد. معامله‌گران این بازار برگزاری نشست شورای حکام را دلیل ثبات فعلی قیمت اسکناس آمریکایی می‌دانند و معتقدند فعلا زور اخبار مساعد سیاسی بر بازار ارز می‌چربد و این اسکناس نتوانسته به کانال‌های بالاتر ورود کند.

دیروز معامله‌گران بازار ارز تمایلی به مبادله نداشتند. آنها در روزهای اخیر ترجیح داده‌اند صبر کنند تا طوفان خبری روزهای اخیر کمی آرام بگیرد. به اعتقاد فعالان بازار ارز، قوی‌ترین سیگنال روزهای اخیر نتیجه مثبت یا منفی نشست شورای حکام است. در صورتی که نتایج این نشست مساعد باشد می‌تواند قیمت دلار را مجبور به عقب‌نشینی در کریدور ۴۰ هزار تومانی کند و عده زیادی را در بازار فروشنده نماید.

با توجه به فاز احتیاطی معامله‌گران بازار ارز به نظر می‌رسد برای روزهای پایانی شهریور نباید انتظار افزایش یا کاهش قابل توجهی را در قیمت دلار داشته باشیم. فعلا فعالان این بازار ترجیح می‌دهند ریسک نکنند و از گزند تغییرات احتمالی آینده در امان بمانند.

گفتنی است دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز تحرک قیمتی نداشت. دلار هرات با قیمت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. قیمت دلار سلیمانیه با رقم ۴۹ هزار تومان معامله شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۲۰ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۳ تومان عرضه شد و دو تومان کاهش قیمت داشت. دلار حواله نیز با همین مقدار افزایش با رقم ۳۷ هزار و ۵۳۰ تومان عرضه شد. همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

روز گذشته اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۳۵۰ تومان معامله شد و افزایش ۱۵۰ تومانی داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی با رقم ۴۴ هزار و ۱۶۶ تومانی عرضه شد و کاهش ۳۹ تومانی داشت. یوروی حواله نیز با همین مقدار کاهش و با رقم ۴۰ هزار و ۱۵۵ تومان عرضه شد.

روز قبل درهم امارات بدون تغییر و با رقم ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۱۹ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۱ تومان عرضه شد. این ارزها در سایت بازار متشکل همچنان بدون تغییر قیمت عرضه شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =