• ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
  • کد خبر: 42402
  • readingTime: ۱ دقیقه
بدهی خارجی دلار ارز

از ابتدای سال جاری بازار ارز در رکود قرار دارد. با این وجود قیمت دلار در بازار آزاد نوسانات محدود ۱۰۰ تا هزار تومانی را تجربه‌ کرده است. این در حالی است که در بیشتر روزهای یک ماه اخیر دلار و درهم مرکز مبادله، تغییرات یکی دو تومانی داشته‌اند.

به گزارش ایراسین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار دیروز افزایش ۲۰۰ تومانی داشت و از کف کانال ۴۹ هزار تومانی دو پله بالا آمد. با وجود اینکه سیگنال‌های مساعدی در خصوص توافق موقت ایران و آمریکا به بازارهای مالی تزریق شده اما دیروز این اسکناس افزایش محدودی داشت.

معامله‌گران بازار ارز رفت و برگشت‌های محدود قیمت دلار را بازی بازارساز با اسکناس آمریکایی می‌دانند و معتقدند منطقه فعلی، محدوده ایده‌آلی برای سیاست‌گذار است.

کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند هر چه به انتهای تابستان نزدیک‌تر می‌شویم بر ارزش ذاتی قیمت دلار افزوده می‌شود. آنها می‌گویند در نیمه دوم سال، فنر قیمت دلار فشرده‌تر می‌شود و کار بازارساز برای حفظ این فاصله سخت‌تر خواهد شد.

به نظر می‌رسد در صورتی که خبر خاصی در حوزه توافقات سیاسی و برجام به بازار تزریق نشود، آرام آرام و در پایان تابستان حفظ این فنر برای بازارساز بسیار سخت خواهد شد.

قیمت نرخ‌های مختلف

دیروز ۱۱ شهریور در سایت بازار متشکل ارزی اسکناس دلار با یک تومان کاهش به قیمت ۴۱ هزار و ۲۸۷ تومان عرضه شد. دلار حواله نیز با همین مقدار کاهش با رقم ۳۷ هزار و ۵۳۴ تومان عرضه شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

دیروز اسکناس یورو با رقم ۵۳ هزار و ۲۷۶ تومان معامله شد و افزایش ۴۰ تومانی نسبت به آخرین معامله هفته گذشته داشت. قیمت اسکناس یورو در سایت بازار متشکل ارزی کاهش ۵۶۵ تومانی داشت و با قیمت ۴۴ هزار و ۵۴۰ تومان رسید. یوروی حواله نیز با کاهش ۵۰۴ تومانی با رقم ۴۰ هزار و ۴۹۱ تومان عرضه شد.

دیروز درهم امارات ۳۰ تومان گران شد و با رقم ۱۳ هزار و ۶۲۰ تومان معامله شد. در سایت بازار متشکل ارزی قیمت حواله درهم با رقم ۱۰ هزار و ۲۲۰ تومان مبادله شد و تغییری نداشت. اسکناس درهم نیز بدون تغییر و با رقم ۱۱ هزار و ۲۴۲ تومان عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =