سگ اهن مرکزی

مدیرعامل شرکت سنگ‌ آهن مرکزی ایران گفت: عملیات تجهیز کارگاه و تکمیل خاکبرداری پروژه کارخانه آهن اسفنجی بافق تا پایان آذر ماه به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایراسین، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در جلسه بررسی میزان پیشرفت پروژه ساخت کارخانه آهن اسفنجی که با حضور مدیر پروژه، معاون مالی و اقتصادی شرکت، کارشناسان مشاور و پیمانکار برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: تاکنون فعالیت‌هایی نظیر احداث جاده‌های دسترسی به سایت، مطالعات ژئوتکنیک، تجهیز کمپ کارگری، تامین زیرساخت‌های اولیه انرژی، تجهیز کارگاه موقت و ... انجام شده و امیدواریم طبق برنامه زمانبندی عملیات خاکبرداری این پروژه مهم تا پایان آذرماه به اتمام برسد.

وی از پایان عملیات تجهیز کارگاه کارخانه آهن اسفنجی تا ۴ ماه آینده خبر داد و گفت: تجهیزکارگاه شامل احداث ساختمان اداری، واحدهای بچینگ، انبار ابزارآلات، کارگاه خم و برش، کارگاه جوشکاری، کانتین، تعمیرگاه، ساختمان ایمنی، انبار روباز و تامین زیرساخت‌های موردنیاز است.

حمیدیان برآورد میزان کل خاکبرداری این پروژه را ۵۹۳ هزار متر مکعب اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از ۸۰ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شده است.

وی بر لزوم سرعت گرفتن فعالیت‌ها در بخش مهندسی و تهیه نقشه‌های خاکبرداری و فونداسیون بخش‌های اصلی کارخانه و انبارها تاکید کرد و گفت: در تلاشیم که این عملیات حداکثر تا پایان شهریور انجام شده و شرایط لازم برای عملیات بتن ریزی فراهم شود.

حمیدیان در ادامه با اشاره به اتمام مطالعات ژنوتکنیک زمین در این پروژه افزود: کارخانه آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۵ به بهره برداری خواهد رسید.

گفتنی است در این جلسه زمان انعقاد قرارداد و ساخت کمپرسورهای پروسسی، ماشین‌های HBI و رکوپراتور با نهایی‌سازی مهندس پایه آن، پایان دی‌ماه سال جاری تعیین شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =