بیگی نژاد

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ونزوئلا از جمله کشورهایی است که وزارت نفت از آغاز فعالیت خود در دولت سیزدهم، طراحی و اجرای پروژه ساخت پالایشگاه فراسرزمینی را در دستور کار قرار داده که در حقیقت موفقیت در صادرات فناوری محسوب می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، هادی بیگی نژاد گفت: ایران جزو معدود کشورهایی است که قدرت پالایشگاه سازی دارد و امروز برای دیگر کشورها پالایشگاه می‌سازد یا آن پالایشگاه را احیاء می‌کند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی فعالیت دولت سیزدهم در حوزه نفت و انرژی در دیگر سرزمین‌ها را تحولی جدید عنوان کرد و گفت: این سیاست سبب استحکام روابط با دیگر کشورها از جمله ونزوئلا می‌شود.

بیگی نژاد با تاکید بر اینکه ونزوئلا یک کشور مستعد در حوزه معدنی، ‌ کشاورزی، نفتی و پتروشیمی است که جمهوری اسلامی از این ظرفیت استفاده می‌کند، ادامه داد: تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی برای اطمینان از فعالیت وزارت نفت، به ونزوئلا سفر کرده و از نزدیک ساخت پالایشگاه فراسرزمینی در ونزوئلا و اقداماتی که مهندسان ایرانی در این کشور انجام می‌دهند، ‌ مشاهده کردند.

وی در توضیح روندکاری وزارت نفت در ونزوئلا ادامه داد: میعانات گازی ایران در ونزوئلا پالایش می‌شود و به هر میزان بتوانیم بسترهای توسعه نفتی و گازی ایران را در سایر کشورها فراهم کنیم به سود ایران و کشورهای مقصد است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمام مبالغ فروش نفت به کشور باز می‌گردد، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران به هر میزان به کشورهای مختلف از جمله ونزوئلا نفت بفروشد، مبالغ حاصله به کشور باز می‌گردد و باید به افرادی که اقدامات موثر دولت در حوزه نفتی و گازی را تخریب می‌کنند گفت که دست‌کم آزاده باشید.

چبیگی نژاد ادامه داد: مخربان گسترش روابط انرژی میان ایران و ونزوئلا به دنبال مقابله به مثل مانند دوران برجام هستند که دستاوردی جز صفر برای کشور نداشت.

وی خاطرنشان کرد: افزایش توسعه ارتباطات ایران و ونزوئلا در مسائل اقتصادی، ‌ کشاورزی، کشت فراسرزمینی، ‌پوشاک و دارو بسیار ارزشمند است و منتقدان به جای نقد غیرمنصفانه می‌توانند برای توسعه روابط در این حوزه‌ها راهکار پیشنهاد دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =