دانش بنیان

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته تعامل بسیار خوبی با صنایع معدنی و فولادی کشور داشته‌ایم، گفت: گسترش کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور دارد تا اقتصاد نفتی و تک محصولی به سمت اقتصاد دانش بنیان تغییر مسیر دهد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، حسینعلی اخلاقی امیری معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی، گفت: ایران در طی ۲ دهه گذشته پیشرفتهای خوبی در حوزه فناوری داشته است، از این رو صادرات محصولات دانش‌بنیان در تعامل با کشورهای منطقه نقش مهمی در دیپلماسی فناوری دارد.

وی اضافه کرد: صنایع کشورمان چاره‌ای به جز گشودن آغوش برای استفاده از فناوری و دستاوردهای جدید علم ندارد.

معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: فناوری اگر داخلی باشد، صنایع به واسطه تحریم‌ها و یا برخی از تعاملات دیگر توسط شرکت های خارجی، تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

اخلاقی افزود: بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان، خصوصی هستند و با فعال شدن اقتصاد بخش خصوصی به واسطه حجم فناوری ایجاد شده تاثیر بسیاری در تولید ناخالص کشور ایجاد می‌کنند.

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته تعامل بسیار خوبی با صنایع معدنی و فولادی کشور داشته ایم. صنایع فولادی و معدنی به فناوری و علم جدید نیاز دارند و گسترش ارتباط شرکتهای فناور با صنایع فولادی و معدنی موجب می‌شود تا شرکت ها، با بازاری جدید و بزرگ مواجه شوند تا بتوانند محصولات تولیدی خود را عرضه کنند.

او با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه معدن، متالوژی و اتوماسیون صنعتی گفت: به زودی شاهد امضاء قراردادی بین پارک علم و فناوری خراسان رضوی با فولاد سنگان هستیم تا به کمک یکی از شرکت‌های عضو پارک، موضوع «دیسپاچینگ انرژی» با توجه به موضوع بهینه سازی آن در شرکت فولاد سنگان به اجرا درآید.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد به موضوع اهمیت بهره گیری از هوش مصنوعی نیز اشاره کرد و افزود: اکنون پیشرفت‌های فناوری در بسیاری از صنایع با کمک هوش مصنوعی شکل گرفته است و نقش بزرگ و کلیدی را ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی بهینه سازی و افزایش راندمان را در مراحل مختلف از جمله اکتشاف، حفاری، استخراج، فراوری و در نهایت کنترل کیفیت صنایع می‌توان شاهد بود.

اخلاقی گفت: هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از داده‌های قبلی و پردازش اطلاعات جدید در حوزه زمین شناسی، اکتشاف، حفاری و استخراج، داده های نوینی را برای یاری رساندن به مدیران و انجام بهتر وظایف خود و رسیدن به نتیجه با کاهش هزینه و بالاترین دستاورد فراهم آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =