شکوری

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران ضمن اشاره به بازار گسترده موجود اطراف ایران اظهار کرد: سوریه امروز به دوران بازسازی خود رسیده، بنابراین نباید از این بازار غافل باشیم.

به گزارش ایراسین، بهرام شکوری در این زمینه گفت: کشور سوریه بعد از سال‌ها جنگ و درگیری اکنون در شرایط ثبات قرار دارد و در مرحله بازسازی است، بنابراین نه تنها فرصت برای صادرات محصولاتی مثل فولاد، مصالح‌ساختمانی و خدمات فنی مهندسی وجود دارد، سوژه‌های سرمایه‌گذاری معدنی هم در این کشور گسترده است.

شکوری در ادامه افزود: سوریه با درنظر موقعیت جغرافیایی از نظر ذخایر معدنی امتیازات قابل توجهی دارد بنابراین سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند در این بخش از اقتصاد سوریه سرمایه‌گذاری‌های هدفمندی داشته باشند.

به گفته وی فعالیت‌های معدنی در آینده اقتصاد سوریه جایگاه قابل توجهی خواهد داشت و بدون تردید سرمایه‌گذاری در این بخش با درنظر گرفتن بازارهای اطراف امتیاز و ارزش افزوده مناسبی ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است معادن بوکسیت سوریه اصلی‌ترین پتانسیل سرمایه‌گذاری چه در بخش استخراج و چه فرآوری است که با دسترسی این کشور به آب‌های آزاد جذاب‌تر خواهد شد.

شکوری همچنین تاکید کرد: سوریه ۵/۲ درصد از ذخایر فسفاته جهان یعنی چیزی حدود ۸/۱ میلیارد تن از این ماده را در اختیار دارد، اما با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و فعالیت‌های فعلی این کشور سالانه ۱۰۰ هزار تن سنگ‌های فسفاته تولید می‌کند.

شکوری درباره دیگر پتانسیل‌های معدنی این کشور به خبرنگار ما گفت: بطور کلی سایر محصولات معدنی این کشور براساس آمارهای موجود سیمان، گچ، ماسه صنعتی، سنگ مرمر، آسفالت خام طبیعی، کود فسفاته، نمک، فولاد است که عمدتا برای مصارف داخلی کاربرد دارد.

وی تاکید کرد: مسئولان با توجه به ارتباطات سیاسی گسترده میان دو کشور لازم است زمینه را برای حضور فعالان اقتصادی ایران در این کشور را با رایزنی‌ میان دولت‌ها فراهم کنند تا از این بازار بتوانیم استفاده بهینه داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =