بازار جلفا

جریان زاینده ‌رود در نوروز ۱۴۰۲‌ برای کسبه حاشیه‌رود و خیابان‌های پر رفت و آمد در اصفهان روزهای پرفروشی را به ارمغان آورده است؛ به گفته شماری از مغازه‌داران اصفهانی در نوروز امسال با افزایش حضور مسافران، کسب وکارها جان تازه‌ای گرفته و میزان فروش افزایش چند برابری یافته‌ است.

به گزارش ایراسین، مغازه‌های حاشیه زاینده‌رود، واقع در خیابان‌های شلوغ و پارک‌های اصفهان پرتقاضاترین مغازه‌های شهر هستند. معجزه جریان آب و مسافران نوروزی، بازاری شلوغ و پر مشتری را برای کسبه این مناطق به همراه دارد و مغازه‌داران در حوالی زاینده‌رود و خیابان‌هایی مانند نظر، شیخ‌صدوق و... از جذب نیروی کار و افزایش چند برابری فروش می‌گویند. بااین حال بودجه مورد نیاز برای اجاره یک ملک تجاری نزدیک در این مناطق چقدر است؟ بررسی‌های آگهی‌های اجاره مغازه در پلتفرم‌های آنلاین نشان می‌دهد اجاره مغازه‌های این مناطق به ودیعه میلیاردی نیاز ندارد ولی مستاجر باید اجاره ماهانه چند ده میلیونی بپردازند.

خیابان های پر رفت‌وآمد

گران‌ترین و پرتقاضاترین مغازه‌ها در محله شیخ صدوق قرار دارند و رهن و اجاره آن‌ها در طول سال ۱۴۰۲دست‌خوش تغییرات زیادی شده‌است. یک مغازه ۵۰ مترمربعی در شیخ‌صدوق سال گذشته با رهن حوالی ۳۰۰ میلیون و اجاره ماهانه حدود ۲۵ میلیون تومان اجاره شده‌ بود. ولی اکنون طبق آگهی‌های اجاره منتشرشده، مستاجر باید ۴۰۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۴۰ میلیون تومان اجاره بپردازد. در همین محله شیخ صدوق یک مغازه کوچک‌تر با متراژ ۳۰ مترمربعی ۳۰۰ میلیون تومان رهن و ماهانه ۳۰ میلیون تومان اجاره دارد.

یک خیابان پایین‌تر در محله میر یک مغازه ۷۵ مترمربعی سال گذشته با ودیعه ۴۰۰ میلیونی و اجاره ماهانه ۳۵ میلیون تومان اجاره شده‌بود ولی مالک ودیعه این ملک را به ۵۰۰ میلیون و اجاره ماهانه را به ۵۰ میلیون تومان رسانده‌است. اوضاع در خیابان خاقانی نیز به همین منوال است. البته با ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه چهار میلیون تومان می توان یک مغازه ۲۹ متری در پاساژهای این محله اجاره کرد.

خیابان نظر بازاری شلوغ از مشتریان نوروزی دارد و شاید پرفروش‌ترین خیابان اصفهان در شرایط فعلی محسوب شود. مغازه‌های خوش‌جا در خیابان نظر باتوجه به متراژ پایین با قیمتی بالایی رهن و اجاره می‌شوند مانند مغازه‌ای ۱۵ مترمربعی نزدیک به خیابان توحید با ۶۵۰ میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۶۰ میلیون تومان. یک مغازه ۳۰۰ مترمربعی با بهترین لوکیشن در خیابان نظر نیز با ودیعه ۴۰۰ میلیونی و اجاره ماهانه ۹۰ میلیون تومان آگهی شده‌است.

در حاشیه زاینده رود

مغازه‌های اطراف خواجو ومشتاق باتوجه به جریان آب و مسافران نوروزی، گل سرسبد املاک تجاری اصفهان به شمار می‌روند. ودیعه و اجاره یک مغازه‌ ۲۴۰ متری درحاشیه زاینده رود حوالی پل خواجو به ترتیب ۳۰۰ و ۹۸ میلیون تومان است. مالک مغازه بستنی فروش در حوالی خواجو با نمای زاینده رود نیز بابت مغازه ۱۵ مترمربعی خود ۳۰۰ میلیون تومان ودیعه و ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان اجاره ماهانه پرداخت می‌کند.

چند مترمربع در پارک

کانکس‌های و مغازه‌های کوچک واقع در پارک‌های اصفهان مانند ناژوان و صفه نیز پذیرای مشتریان نوروزی زیادی هستند. البته مبلغ اجاره یک بوفه یا کافه کوچک در پارک‌های اصفهان بالاست؛ برای نمونه کانکس ۱۰ مترمربعی در ناژوان هم جوار با رود با ودیعه ۴۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۱۲ میلیون تومان آگهی شده است و یا اجاره بوفه ۹ متر مربعی در دامنه کوه صفه به ودیعه ۵۰ میلیون تومانی و اجاره ماهانه ۹ میلیون تومان نیاز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =