جعفر قادری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر سرمایه کسب درآمد برای دولت نیست، بلکه برای جهت‌دهی و سیاست‌گذاری در تنظیم بازار و جلوگیری از سفته بازی و سوداگری است.

به گزارش ایراسین، جعفر قادری امروز با تاکید بر تصویب و اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه اظهار داشت: این طرح برای جلوگیری از سوداگری و سفته بازی تلاش می‌کند و درآمدی را برای دولت ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: طرح مالیات بر سرمایه یکی از سیاست‌های دولت برای برخورد با سفته بازی و سوداگری است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح سرمایه‌های سرگردان را به سمت تولید سوق می‌دهد گفت: این طرح، از انباشت سرمایه در مواردی از جمله طلا، ارز، خودرو و مسکن جلوگیری کرده و سرمایه‌ها را به سمت تولید و فعالیت‌های اقتصادی مولد هدایت می‌کند.

قادری ادامه داد: با حرکت نقدینگی‌ها و سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار سرمایه، شاهد رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه جلوی فرارهای مالیاتی می‌گیرد گفت: بسیاری از افراد برای اینکه از پرداخت مالیات شانه خالی کنند با اقداماتی از جمله سفته بازی به دنبال کسب سودهای کلان هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این طرح در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا ایرادهایی آن برطرف شده و به مرحله تصویب و اجرا برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =