دومین روز آزمون استخدامی فولاد مبارکه

آزمون استخدامی شرکت فولاد مبارکه با شرکت ۲۵ هزار داوطلب در ۴ نوبت و روزهای ۲۴ و ۲۵ آذرماه ۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، دومین روز از آزمون استخدامی فولاد مبارکه صبح امروز ٢۵ آذرماه ١٤٠١ در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

این آزمون در دو نوبت صبح و عصر جمعه در کدرشته‌های ۱۰،۲۳ ،۳۰ و ۲۴،۲۵،۲۶،۳۱،۳۲،۳۳،۳۴،۳۵،۳۶،۳۷،۳۸،۳۹،۴۰ در مقاطع دیپلم و کارشناسی برگزار شد و بدین ترتیب پرونده آزمون استخدامی ۱۴۰۱ فولاد مبارکه با برگزاری آزمون عصر به کار خود پایان داد و مراحل بعدی ارزشیابی از روز شنبه آغاز می‌شود.

رقابت ۲۵ هزارنفری برای استخدام در بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور

آینده فولاد مبارکه در دستان پرتوان جوانان ایرانی

رسول پورسعادت مدیر حسابرسی داخلی فولاد مبارکه در گفتگو با ایراسین اظهار کرد: آزمون هم از نظر نحوه برگزاری و هم از نظر رعایت پروتکل‌های در سطح کیفی خوبی برگزار شد تا در شرایطی برابر، همه شرکت کنندگان در آزمون استخدامی فولاد مبارکه رقابتی سالم را با یکدیگر داشته باشند.

وی گفت: یکی از بزرگترین مسئولیت‌های اجتماعی فولاد مبارکه، ایجاد اشتغال است که با برگزاری این آزمون حدود ۲۵ هزار نفری که داوطلب استخدام هستند در فرایندهایی تعریف شده در رشته‌های مختلف و در مقاطع دیپلم و کارشناسی ارزشیبابی شده و تعدادی از آن‌ها در فولاد مبارکه مشغول به کار ‌شوند.

مدیر حسابرسی داخلی فولاد مبارکه افزود: دغدغه ذهنی این ۲۵ هزار نفر و خانواده‌هایشان، اشتغال جوانان است؛ چرا که موضوع اشتغال، در آینده جوانان تأثیر به‌سزایی دارد و امیدواریم پذیرفته‌شدگان در مراحل نهایی که هم از نظر تخصص و هم از نظر تعهد شغلی ارزیابی می‌شوند، آینده‌ای درخشان‌تر از قبل را برای فولاد مبارکه و صنعت کشور رقم بزنند.

مرحله به مرحله ارزشیابی برای استخدام در فولاد مبارکه

ابراهیم کاظمی مدیر آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولادمبارکه در گفتگو با ایراسین اظهار کرد: جذب و استخدام مهم‌ترین و حیاتی‌ترین فرآیند مدیریت منابع انسانی در سازمان است. به‌کارگیری افراد توانمند و شایسته، عامل کلیدی در بهره‌وری و خلق ارزش است و شرکت فولادمبارکه با طراحی و استقرار فرآیندی علمی و رقابتی با تاکید بر شایسته‌گزینی در استخدام خود، فرصت برابر جهت اشتغال جوانان مستعد و متعهد در فولادمبارکه را فراهم کرده است.

وی در ادامه گفت: فرآیند استخدام شرکت فولادمبارکه شامل چهار مرحله اصلی است. مرحله اول آن، آزمون کتبی است که داوطلبان را از نظر سطح دانش مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مرحله دوم، کانون ارزیابی شایستگی است که شایستگی‌های رفتاری و تخصصی داوطلبان متناسب با نیازهای شغلی فولادمبارکه را مورد سنجش قرار می‌دهد. مرحله سوم معاینات طب کار است که توانمندی‌های جسمی و روحی داوطلبان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در نهایت مرحله چهارم، گزینش است تا داوطلبان از نظر ارزش‌های سازمانی و اسلامی ارزیابی و تایید شوند.

کاظمی افزود: پس از طی چهارمرحله ذکرشده، کارکنان جدیدالاستخدام به فرآیند جامعه‌پذیری و آموزش‌های توجیهی بدو استخدام در مدت یک ماه وارد می‌شوند تا با ساختار، فرایندهای تولید و فرهنگ فولادمبارکه آشنا شده و با آمادگی و آشنایی بیشتری مشغول به فعالیت شوند.

مدیر آموزش و توسعه سرمایه انسانی فولادمبارکه در پایان اظهار کرد: هدف ما استفاده از پتانسیل‌های جدید از بین جوانان مستعد ایران اسلامی است تا زمینه برای رشد این استعدادها و بالندگی صنعت کشور فراهم شود.

رقابت ۲۵ هزارنفری برای استخدام در بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور

استقبال کم‌نظیر داوطلبان از آزمون

اما خبرنگار ایراسین به سراغ یکی از مراقبین آزمون رفت تا نظر او را در مورد فرایند برگزاری جویا شود. وی در مورد برگزاری این آزمون و استقبال داوطلبین اظهار کرد: در این دو روز از برگزاری آزمون، با حضور پرشور داوطلبین استخدام در فولاد مبارکه روبرو بودیم.

وی افزود: از این آزمون استقبال خوبی شده بود؛ چون تعداد غایبین در این آزمون نسبت به آزمون‌های دیگر سایر ارگان‌ها بسیار کمتر بود.

این عضو کادر اجرایی برگزاری آزمون استخدامی فولاد مبارکه خاطر نشان کرد: در صحبتی که با داوطلبین داشتم از سطح سؤالات رضایت داشتند و پاسخنامه‌های این عزیزان نیز این موضوع را نشان می‌داد چرا که بسیاری از سؤالات را پاسخ داده بودند.

بسیاری از جوانان تمایل به اشتغال در فولاد مبارکه دارند

عکس‌العمل‌های داوطلبین و نظراتشان در مورد آزمون نیز بسیار قابل توجه بود.

محمد مهدی نظری یکی از داوطبین این آزمون با اشاره به سطح کیفی برگزاری آزمون اظهار کرد: من در مقطع کاردانی چند سال پیش تحصیل کردم و با توجه به بازار کار، رشته برق را انتخاب کردم.

وی گفت: هم‌اکنون در زمینه ساخت تابلوهای برق صنعتی مشغول به کار هستم ولی قصد دارم با شرکت در آزمون فولاد مبارکه در این شرکت مشغول به کار شود. فولاد مبارکه یکی از شرکت‌های بسیار خوب کشور است و بسیاری از جوانان علاقه‌مند به کار در آن هستند. البته با فولاد مبارکه به خاطر اشتغال برخی از بستگانمان آشنایی دارم.

این داوطلب آزمون استخدامی فولاد مبارکه افزود: یکی از نکات مثبت این آزمون، تسهیل در ثبت نام آنلاین بود که به راحتی توانستم فرایند ثبت نام را انجام دهم. همچنین در برگزاری آزمون نیز هم از نظر مکان برگزاری و هم از نظر تسهیل در عبور و مرور اقدامات خوبی انجام شده بود.

رقابت ۲۵ هزارنفری برای استخدام در بزرگترین تولیدکننده فولاد کشور

دوست دارم در رشته تحصیلی خود در فولاد مبارکه مشغول به کار شوم

آرمین کلینی یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این آزمون اظهار کرد: من ۲۹ ساله هستم و در زمینه مارکتینگ فعالیت می‌کنم ولی در مقطع کاردانی برق الکترونیک از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم و برای دومین بار است که در آزمون استخدامی فولاد مبارکه شرکت می‌کنم. اولین بار در در سال ۹۹ در این آزمون شرکت کردم ولی در همان مرحله اول قبول نشدم.

وی گفت: انگیزه من برای شرکت در این آزمون این است که در رشته تحصیلی مورد علاقه خود مشغول به‌کار شوم چرا که چند سال در این زمینه درس خوانده‌ام و امیدوارم که امسال بتوانم در مرحله اولیه و دیگر مراحل قبول شوم تا به صورت رسمی در این شرکت استخدام شوم.

این داوطلب تأکید کرد: فولاد مبارکه یکی از شرکت‌های معتبر در کشور است و بسیاری از جوانان چشم‌به‌راه این صنعت بزرگ کشور برای اشتغال‌آفرینی هستند و به همین خاطر تمایل دارند در آزمون استخدامی شرکت کنند. تعدادی از آشنایان و دوستان ما در فولاد مبارکه مشغول به کار هستند به همین خاطر من نیز علاقه دارم تا در این شرکت مشغول به کار شوم. البته امیدوارم در آزمون قبول شوم ولی اگر پذیرفته نشوم تلاش می‌کنم در آزمون‌های دیگر این شرکت دوباره شانس خود را امتحان کنم.

وی عنوان کرد: از مسئولان فولاد مبارکه به خاطر برگزاری این آزمون تشکر می‌کنم. هم کیفیت سؤالات و هم مکان برگزاری آزمون در حد مطلوب بود.

فولاد مبارکه برای کارکنان خود ارزش زیادی قائل است

حامد براتی که از زرین‌شهر برای شرکت در آزمون به دانشگاه صنعتی اصفهان آمده بود در مورد دلیل شرکت درآزمون فولاد مبارکه به خبرنگار ایراسین گفت: من ۲۶ سال سن دارم و شغل اصلی من رانندگی است. آزمون امروز از نظر سطح کیفی سؤالات، متوسط بود.

وی افزود: بعضی از سؤالات نظیر هوش را بیشتر پاسخ دادم و به سؤالات زبان انگلیسی کمتر پاسخ دادم که البته امیدوارم در آزمون قبول شوم. فرایند ثبت آزمون نیز از نظر من راحت بود.

این داوطلب آزمون استخدامی فولاد مبارکه عنوان کرد: من تجربه کار پیمانکاری در فولاد مبارکه را دارم. این شرکت برای کارکنان خود ارزش زیادی را قائل است و به همین خاطر دوست دارم در این آزمون استخدامی قبول شوم.

وی عنوان کرد: البته در محدوده شهرستان پروژه‌هایی مقطعی به‌راه می‌افتد و ما در این پروژه‌ها مشغول به‌کار می‌شویم ولی ترجیح می‌دهم به صورت ثابت در فولاد مبارکه استخدام شوم تا در این زمینه دغدغه کمتری را داشته باشم.

اما در بخش خانم‌ها نیز حضور داوطلبان بسیار قابل توجه بود و خبرنگار ایراسین با تعدادی از این افراد گفتگو کرد. یکی از این داوطلبان در مورد علاقه خود برای استخدام در فولاد مبارکه گفت: آرزو دارم در فولاد مبارکه شاغل باشم و فکر می‌کنم این شرکت، بهترین جایی است که می‌توانم در آن به شغل مورد علاقه خودم مشغول شوم. پدر من در فولاد مبارکه شاغل بود و هم‌اکنون بازنشسته شده است و من عِرق خاصی به فولاد مبارکه دارم.

وی افزود: آزمون عالی بود ولی من باید برای قبول شدن بیشتر تلاش می‌کردم ولی امیدوارم در آزمون قبول شوم و در مراحل استخدامی موفق شوم.

یکی دیگر از داوطلبان با تشکر از مدیران فولاد مبارکه برای مهیا نمودن شرایط استخدام برای بانوان اظهار کرد: آزمون از نظر من سؤالات سختی داشت ولی امیدوارم در این آزمون قبول شوم، چون این شرکت از نظرات مختلف هم از نظر بُعد مکانی و هم از نظر حقوق و مزایا برای من مناسب است.

داوطلبی دیگری در مورد فرایند ثبت نام به خبرنگار ایراسین توضیح داد: از نظر من مراحل ثبت نام آسان بود و چالش خاصی را برای من ایجاد نکرد و به طور کلی برنامه‌ریزی و روند ثبت نام عالی بود. البته اگر برگزاری آزمون در محل‌های دیگری بود، برای بعضی از شرکت‌کنندگان که در فاصله مکانی دورتری زندگی‌ می‌کنند مناسب‌تر بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =