کوهی ذوب آهن

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در نشستی با اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ گفت: ذوب آهن اصفهان با تولید تیرآهن های بال پهن به صورت مدولار در سایزهای متنوع پشتیبانی کامل خود را از طرح نهضت ملی مسکن اعلام نموده است و با وزارت راه و شهرسازی و انجمن های تخصصی و انبوه سازان برای این طرح جلسات خوبی داشته ایم و قصد داریم تیرآهن‌های بال پهن و صنعتی را وارد این حوزه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در نشستی با اصحاب رسانه که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته فاز یک معدن سنگ آهن ققنوس را در سنگان برنده شدیم و خوشبختانه توانستیم به رغم مشکلات متعدد در این معدن به یک میلیون تن برداشت برسیم. امسال با وزارت صمت، ایمیدرو و صمت استان خراسان رضوی مذاکرات و مکاتباتی داشتیم و به دنبال افزایش برداشت به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن هستیم.

وی افزود: ذوب‌آهن سهامدار معادن زغال‌سنگ البرز شرقی و سوادکوه است و در تلاش برای افزایش ظرفیت تولید در این محدوده‌ها هستیم. همچنین در صدد هستیم سنگان را به عنوان هاب تامین مواد معدنی پلاسری قرار دهیم.

کوهی ادامه داد: در سال آتی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری برای جهش تولید قصد داریم تولید خود را تا ۳ میلیون تن افزایش دهیم. در سال ۱۴۰۳ عمده فعالیت ما متمرکز بر تولید محصولات آلیاژی و با ارزش افزوده بالا خواهد بود. تولید ریل برای راه آهن سراسری برای مترو کلانشهرها و تولید تیرآهن‌های بال پهن صنعتی نیز در دستور کار ذوب آهن قرار دارد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان تکمیل کرد: ذوب آهن اصفهان با تولید تیرآهن های بال پهن به صورت مدولار در سایزهای متنوع پشتیبانی کامل خود را از طرح نهضت ملی مسکن اعلام نموده است و با وزارت راه و شهرسازی و انجمن های تخصصی و انبوه سازان برای این طرح جلسات خوبی داشته ایم و قصد داریم تیرآهن‌های بال پهن و صنعتی را وارد این حوزه کنیم. تیرآهن سنتی تا ۷ ریشتر زلزله مقاومت دارد اما در تیرآهن‌های جدید صنعتی مقاومت ۸ تا ۱۲ ریشتری را تضمین می‌دهیم. تیرآهن‌های جدید پیچ و مهره بوده و نیازی به جوشکاری ندارند؛ این امر سرعت پیشرفت پروژه را افزایش داده و قیمت تمام شده را کاهش می‌دهند.

وی تصریح کرد: ما در شرایط تحریم های ناعادلانه موفق به صادرات محصولات خود به بیش از ۲۵ کشور دنیا شدیم و با در اولویت بودن تامین نیاز داخل، برای توسعه صادرات برنامه جامعی داریم و این نمایشگاه نیز فرصت خوبی برای مذاکره و توسعه بازار صادراتی است. در صورت لغو تحریم، محصولات ذوب آهن با توجه به برند، کیفیت و سابقه ذوب آهن در بازار متقاضیان بیشتری خواهد داشت.

کوهی درباره برنامه توسعه سال جاری عنوان کرد: در زمینه پروژه‌های توسعه‌ای پلنت اکسیژن ۹۹ درصد پیشرفت داشته است. پروژه LF۳ نیز برای هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید. پروژه تصفیه‌خانه مرکزی نیز تا شهریورماه برای تست سرد آماده خواهد شد. همچنین پروژه خط انتقال آب از دریای عمان به اصفهان نیز پیشرفت خوبی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =