مزارع تولید انرژی خورشیدی

چین از ماه ژانویه تا ژوئن سال جاری ۳۱ گیگاوات ظرفیت جدید انرژی خورشیدی ایجاد کرده است که نسبت به سال گذشته ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، چین تقریباً ۳۱ گیگاوات (GW) ظرفیت جدید انرژی خورشیدی را از ماه ژانویه تا ژوئن ایجاد کرده که نسبت به سال گذشته ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

وانگ بوهوا، رئیس افتخاری انجمن صنعت فتوولتائیک چین، در ارائه‌ای گفت: ظرفیت کل انرژی خورشیدی اکنون به ۳۴۰ گیگاوات رسیده است که ۲۵.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وانگ گفت که انتظار می‌رود مجموع تاسیسات در طول سال بین ۷۵ گیگاوات تا ۹۰ گیگاوات در سال ۲۰۲۲ باشد و رکورد ۵۴.۹ گیگاواتی سال گذشته را بشکند.

صادرات تجهیزات انرژی خورشیدی چین نیز در این دوره افزایش یافت و با وجود تعرفه‌ها و تحریم‌های تجاری ایالات متحده، هند و اروپا، ارزش کل بیش از دو برابر شد و به ۲۵.۹ میلیارد یوان معادل ۳.۸۳ میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش رویترز، چین قصد دارد تا کل ظرفیت بادی و خورشیدی خود را تا پایان دهه به ۱۲۰۰ گیگاوات برساند. این در حالی است که این ظرفیت در پایان سال گذشته ۶۳۵ گیگاوات بود. استراتژی این کشور برای توسعه ظرفیت انرژی خورشیدی خود در حال حاضر بر ساخت و توسعه پایگاه‌های انرژی تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ در مناطق بیابانی متمرکز شده است.

وانگ هشدار داد که محدودیت‌های جدید در استفاده از زمین می‌تواند تهدیدی برای رشد ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در آینده باشد زیرا چین در حال حاضر قوانین جدیدی را برای محدود کردن توانایی توسعه‌دهندگان خورشیدی برای ساخت‌وساز در زمین‌های زراعی یا سواحل و سواحل رودخانه‌ها تدوین می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =