اشتغالزایی

آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن، تجارت نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰، اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بررسی آمار منتشر شده توسط وزارت صمت نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰، ۳۹ هزار و ۶۶۱ مجوز صنعتی صادر شده است که نسبت به ۴۱ هزار و ۳۱۷ مجوز صادره در سال ۹۹، کاهش ۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در سال ۱۴۰۰ تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده اعم از پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای به ۷ هزار و ۶۴۸ مورد رسیده که در مقایسه با ۷ هزار و ۵۶۳ پروانه صادر شده در سال ۱۳۹۹، رشد ۱.۱ درصدی داشته است.

رشد ۱۱ درصدی اشتغال پروانه بهره‌برداری در سال ۱۴۰۰

آمار این وزارتخانه در بخش اشتغال مجوزهای صنعتی نیز نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۹۶۰ هزار و ۴۵۷ نفر اشتغال ایجاد شده در مقایسه با ۹۲۷ هزار و ۴۶۴ جواز صادر شده در سال ۹۹، ۳.۶ درصد افزایش داشته است. آنچه در این بخش بیش از سایر بخش‌ها قابل توجه است، رشد ۱۰.۸ درصدی اشتغال پروانه بهره‌برداری در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۹ است. در سال گذشته ۱۶۱ هزار و ۴۸۳ نفر اشتغال در بخش پروانه بهره‌برداری ایجاد شده در حالی که در سال ۹۹ مجموعا ۱۴۵ هزار و ۶۸۶ نفر شغل ایجاد شده است.

رشد ۱۱ درصدی اشتغال پروانه بهره‌برداری در سال ۱۴۰۰

همچنین در سال ۱۴۰۰ مجموعا ۱۲ میلیون و ۳۷ هزار و ۹۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش جواز تاسیس پیش‌بینی شده بود که در مقایسه با ۷ میلیون و ۱۱ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش جواز تاسیس پیش‌بینی شده در سال ۹۹ رشد ۷۱.۷ درصدی داشته است. این در حالی است که سرمایه‌گذاری در پروانه‌های بهره‌برداری در این بخش نیز با افزایش ۲۰.۶ درصدی مواجه بوده و از دو میلیون و ۱۲۶ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ به دو میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

رشد ۱۱ درصدی اشتغال پروانه بهره‌برداری در سال ۱۴۰۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =