عباس مقتدایی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: بهره برداری انتقال آب خلیج فارس به اصفهان می تواند با پیمانکاران متعدد و پیشبرد چندجانبه طرح کمتر از 5 سال به بهره برداری برسد.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به اصفهان اظهار داشت: با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان و استقرار بیش از 8 هزار واحد تولیدی اعم از کارگاه های کوچک و بزرگ و صنایع مادر مثل فولاد مبارکه که سهم عمده ای از تولیدات صنعتی کشور را برعهده دارند ضرورت پروژه آب رسانی از خلیج فارس به اصفهان مهم خواهد بود. 

وی افزود: با توجه به آب بر بودن صنایع استان اصفهان، لزوم تامین آب پایدار این بخش از منابع دریایی و جداکردن نیاز آبی صنایع از حوضه زاینده رود در ماه های اخیر در کانون توجه قرار گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به انتقال آب خلیج فارس به سیرجان و بخش هایی از یزد، بر این موضوع تاکید شده که نیاز آبی صنایع اصفهان هم از طریق خلیج فارس تامین شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا وزیر صمت مسئولیت انتقال آب خلیج فارس به مناطق مرکزی و شرقی را برعهده دارد و با رایزنی های انجام شده و برگزاری جلسه درکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به اصفهان در آینده نزدیک رقم خواهد خورد.

مقتدایی گفت: برآورد زمانی ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به اصفهان پنج ساله در نظر گرفته شده است که با پیمانکاران متعدد و پیشبرد این پروژه در چندین ابعاد می توان کمتر از زمان تعریف شده به نتیجه رسید.

وی افزود: بخش مهمی از سهامداران ابرپروژه مذکور شرکت فولاد مبارکه، ذوب آهن، پالایشگاه، اتاق بازرگانی و شهرداری کلانشهر اصفهان هستند که این صنایع می توانند هم خود بهره بردار این آب باشند و هم به دیگر صنایع واگذار کنند.

شایان ذکر است با راهبری وزارت صمت و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا خواهد درآمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =