• ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
  • کد خبر: 10513
  • readingTime: ۲ دقیقه
فولاد مبارکه

پیشرفت ۸۷ درصدی پروژۀ فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت، بهره‌برداری از جرثقیل سقفی 50 تن در سالن جدید ریخته‌گری مداوم، گزارش فایننشال تریبون و اعلام جایگاه نخست این شرکت در بین شرکت های فولاد ساز ایرانی، طراحی و اجرای داشبورد مدیریت کنترل کیفی و اجرای طرح مدیریت دارایی‌های فیزیکی در فولاد مبارکه برای اولین بار در کشور از اخبار مهم فولاد مبارکه در هفته گذشته بود.

به گزارش ایراسین، شاید مهمترین خبر فولاد مبارکه در هفته گذشته خبر پیشرفت ۸۷ درصدی پروژۀ فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت بود. طرحی که اگر به بهره برداری برسد سالانۀ ۸۰۰ هزار تن اسلب به ظرفیت کشور افزوده خواهد شد. این پروژه با پشتیبانی و همکاری شرکت فولاد مبارکه و سازمان ایمیدرو در حال اجرا است. جرثقیل‌های سقفی سنگین این پروژه در فاز راه‌اندازی است و پروژه‌های زیربنایی این طرح، شامل خط انتقال پساب و پروژۀ خط انتقال برق و پست ۴۰۰ کیلوولت با 99.5 درصد پیشرفت با هدف تأمین پایدار آب و انرژی الکتریکی موردنیاز واحدهای تولیدی شرکت در حال احداث است.

اما خبر مهم هفته گذشته ساخت و بهره‌برداری از جرثقیل سقفی 50 تن در سالن جدید ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه بود. اقدامی که با اتکا به توان داخلی و به همت متخصصان داخلی و بدون حضور هرگونه مشاور یا کارشناس خارجی، پس از پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز مراحل ساخت، حمل، نصب و تست، مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در طراحی و ساخت این جرثقیل از به‌روزترین تکنولوژی‌های جهان استفاده شده است و این جرثقیل امکان حمل تختال با دمای 700 درجۀ سانتی‌گراد را دارد. چابک‌سازی و افزایش سرعت جابه‌جایی تختال‌ها و در عین حال افزایش ایمنی از ویژگی های این جرثقیل است.

همچنین در هفته گذشته فایننشال تریبوندر گزارشی منتشر کرد و از تولید 7 میلیون و 560 هزار تن فولاد در شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان در دورۀ نه‌ماهۀ 20 مارس تا 20 دسامبر خبر داد تا این شرکت همچنان بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ فولاد در ایران باشد. در دورۀ یک‌ماهه 21 نوامبر تا 20 دسامبر نیز این شرکت 873 هزار و 665 تن فولاد تولید کرده که در مقایسه با دوره یک‌ماهۀ سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

اما اخبار بورسی شرکت فولاد مبارکه حاکی از این است که ارزش معاملات این شرکت در هفته گذشته به ۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریالی رسیده است. ۱۷۱۵۰ تن تختال در نرخ هر تن ۱۲۵ میلیون و ۶۶۰ هزار ریال، ۴۳۵۰ تن ورق قلع اندود به نرخ هر تن ۲۰۸ میلیون و ۱۸۹ هزار ریال و 5800 تن ورق رنگی به نرخ هر تن ۲۷۰ میلیون و ۵۹۴ هزار ریال مجموع معاملات این هفته بازار بورس این شرکت را به خود اختصاص داده است.

اما فولاد مبارکه این هفته هم از اخبار سیاسی دور نبود و ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، از کلید خوردن طرح سوال از علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره طرح توسعه فولاد مبارکه و افزایش ظرفیت تولید این شرکت از 5 میلیون تن به 10 میلیون تن خبر داد. اقدامی که سوال های زیادی را بر انگیخت و گویی توسعه فولاد هم به مذاق برخی از نمایندگان خوش نمی آید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با صندوق کارآفرینی امید به‌منظور گسترش کارآفرینی در شهرستان بروجن و کمک به کسب‌وکارهای کوچک، طراحی و اجرای داشبورد مدیریت کنترل کیفی در فولاد مبارکه، قدردانی نمایندۀ مردم شریف شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی از دغدغه‌مندی و اقدامات مؤثر شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در زمینۀ تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی و اجرای طرح مدیریت دارایی‌های فیزیکی در فولاد مبارکه برای اولین بار در کشور از دیگر اخبار مهم فولاد مبارکه در هفته گذشته بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =