معین صادقیان کارشناس بورس

یک فعال بازار سرمایه گفت: آینده کوتاه مدت بورس با ذات نوسانی آن همراه خواهد بود و همانطور که انتظار داشتیم در بهمن شاهد رشد خواهیم بود، اما در اسفندماه با افول مواجه خواهیم شد که طبیعی است، چرا که شرایط کرونا مانند سال گذشته نیست. این موضوع باعث می‌شود که کسب‌وکارها در بازار واقعی فعالیت داشته باشند و سرمایه‌های معطل به جای بورس در بازار واقعی داد و ستد شود. 

معین صادقیان فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایراسین درباره آینده بازار سرمایه گفت: آینده کوتاه مدت بورس با ذات نوسانی آن همراه خواهد بود و همانطور که انتظار داشتیم در بهمن شاهد رشد خواهیم بود اما در اسفندماه با افول مواجه خواهیم شد که طبیعی است، چرا که شرایط کرونا مانند سال گذشته نیست. این موضوع باعث می‌شود که کسب‌وکارها در بازار واقعی فعالیت داشته باشند و سرمایه‌های معطل به جای بورس در بازار واقعی داد و ستد شود. 

این فعال بازار سرمایه در ادامه عنوان کرد: کسبه امروز اگر سرمایه معطل داشته باشند، برای خرید لوازم کسب‌وکار خود هزینه می‌کنند و برای شب عید خود را آماده می‌کنند، لذا در نوروز بسته به شرایط کرونا باید تصمیم گرفت. 

وی افزود: اگر در نوروز سفرهای نوروزی همانند گذشته با محدودیت همراه باشد، سرمایه‌های معطل به جای هزینه در بحث گردشگری، وارد بورس می‌شود. 

صادقیان درباره وضعیت بازار سرمایه در سال آینده هم گفت: پیش‌بینی من برای بازار تا اردیبهشت ماه کاهشی است اما در ادامه و نزدیک انتخابات بازاری شاید ملتهب و به اصطلاح گیج باشد، اما روند افزایشی را انتظار خواهیم داشت. 

این فعال بازارهای مالی در خاتمه در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری و تاثیر آن بر بورس ایران گفت: معتقدم پس از انتخابات ریاست‌جمهوری نوسانات کمی در بورس خواهیم داشت، البته رشد زیاد و به اصطلاح شارپ هم نخواهیم داشت. اگر آمریکا به برجام برگردد که امیدوارم این اتفاق رخ دهد، بازار بورس با رکورد و اصلاح زمانی طولانی‌تر مواجه خواهد شد. حتی این اصلاح ممکن است با تاثیر کاهش قیمت دلار به اصلاح قیمتی نیز وارد شود. البته انتظار کاهش شدید قیمت دلار را نباید داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =