المپیک

آئین تجلیل از ورزشکاران استان اصفهان که شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک را دارند با حضور دبیر کل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش ایراسین، آئین تجلیل از ورزشکاران استان اصفهان که شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک را دارند با حضور کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، عباس رضایی استاندار و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان، سید عبدی افتخاری مشاور رئیس کمیته ملی المپیک و سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و ‌جوانان استان اصفهان در محل استانداری برگزار شد.

سید محمد طباطبایی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در این مراسم بیان داشت: شورای عالی ورزش کشور و در راستای آن شورای ورزش استان اصفهان دو هدف اتخاذ سیاست های توسعه تربیت بدنی و ورزش استان متناسب با سند آمایش و هماهنگ سازی را دنبال می‌کند. در تدوین برنامه راهبردی ورزش استان از تخصص و دانش کاربردی، سیاستگذاری یکپارچه و وحدت رویه در اجرا و تعامل موثر و هم افزایی از جمله راهبردهای کلان بهره گیری کردیم.

وی ادامه داد: توجه ویژه به فعالیت ورزشی در سنین پایه، فعالیت مستمر ورزشی اقشار مختلف، فعال نگه داشتن باشگاه‌ها و اماکن ورزشی در شرایط کرونایی، پروژه‌های ورزشی با قابلیت اجرایی سریع و نگرش بلندمدت متناسب با شرایط پساکرونا از سیاست‌های کلان برنامه ورزشی استان اصفهان است.

سید محمد طباطبایی ارائه طرح توسعه و ترویج ورزش دستگاه های اجرایی استان را از دیگر سیاست‌های کلان شورای عالی ورزش دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به آئین تجلیل از ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک، گفت: آقای علیرضا مختاری ورودی پاراالمپیک توکیو را کسب نموده و 22 ورزشکار استان اصفهان داریم که شانس کسب سهمیه را دارند و ما وظیفه خود دانستیم که برای قدردانی از زحمات این عزیزان این مراسم را برگزار نمائیم.

وی ادامه داد: باید بستری فراهم شود تا  شاهد توسعه ورزش در حوزه های همگانی و قهرمانی باشیم، چراکه استان اصفهان از نظر ورزشکار مستعد بسیار غنی می باشد و برای رسیدن به اهداف خود تدوین یک برنامه استراتژیک و راهبردی می تواند کمک مان کند.

کیکاوس سعیدی در این آئین با بیان اینکه ورزش می‌تواند با مردم، زبان، ادیان و نژادهای مختلف گفت و گو و مناسبات بین المللی را تقویت کند، گفت: امروزه به ورزش به عنوان سرگرمی نگاه نمی‌کنند و دولت‌ها و حکومت‌ها در ورزش سرمایه گذاری کلان می‌کنند زیرا نقش آفرینی در عرصه‌های ملی و بین المللی دارد، دولت‌ها اکنون تلاش می‌کنند با میزبانی مسابقات ورزشی از جمله المپیک اقتدار ملی خود را نشان دهند.

دبیر کل کمیته ملی المپیک افزود: اگر ما بتوانیم با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود مردم را به سمت ورزش سوق دهیم و قله ورزش را به آن‌ها نشان دهیم موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بازی‌های المپیک تحت هر شرایطی با رعایت سناریوهای محتمل پیش بینی شده است، گفت: تلاش ما این است که کاروان مقتدری را به بازی‌های المپیک اعزام کنیم، تاکنون ۵۲ سهمیه اخذ کردیم و از افرادی که شانس کسب سهمیه دارند حمایت خواهیم کرد.

کیکاوس سعیدی در پایان بیان داشت: در ستاد عالی بازی‌ها با حضور وزیر ورزش و جوانان پیرامون پاداش‌ها براساس آیین نامه تدوین شده اقدام و هر قهرمانی که مدال کسب نماید بلافاصله پاداش آن‌را به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

سید عبدی افتخاری مشاور کمیته المپیک نیز در این مراسم باشکوه گفت: استان اصفهان مهد ورزش ایران است و پیشکسوتان، بزرگان، قهرمانان و مدیران ورزشی خوبی در این استان هستند، با توجه به هدایت، راهنمایی و جهت‌دهی استان اصفهان در توسعه حوزه های ورزش همگانی و قهرمانی تلاش داشته است.

وی با بیان اینکه ایام روشنی در آینده ورزش استان اصفهان است، افزود: در راه توسعه ورزش توجه خاص به رده پایه از دیگر توقعات ماست، با توجه به استعدادیابی در رشته‌های مختلف استان اصفهان صاحب جایگاه می باشد و در عرصه‌های جهانی، آسیایی و المپیک پرچم‌دار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =