امیر صباغ

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو گفت: در صورتی که دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور امریکا انتخاب شود، نرخ تورم در امریکا در 4 سال آینده کمتر خواهد شود؛ زیرا جمهوری خواهان نسبت به دموکرات‌ها به بسته‌های نجات اقتصادی با حجم کمتر اعتقاد دارند، در نتیجه وقتی حجم این بسته ها و چاپ پول در امریکا کاهش یابد در نهایت دلار تقویت شده و با افزایش قیمت دلار شاهد ارزان شدن کامودیتی‌ها خواهیم بود.

امیر صباغ با بیان این مطلب در گفت وگو با ایراسین در ادامه افزود: با روی کار آمدن آقای ترامپ و تقویت دلار فشاری مضاعف روی فلزاتی همچون طلا، مس، روی و ... وارد خواهد شد. ضمن اینکه جمهوری خواهان قصد دارند با چین تنش داشته باشند. در واقع جنگ تجاری و چالش با چین می‌تواند رشد اقتصادی چین را تحت فشار قرار داده و تا حدودی نیز مصرف مواد معدنی چین کاهش دهد و در نتیجه باز هم روی قیمت مواد معدنی فشار مضاعفی وارد خواهد شد.

به گفته وی، در کل می‌توان گفت در حوزه معدن و صنایع معدنی اگر جو بایدن به ریاست جمهوری امریکا انتخاب شود به رشد قیمت کامودیتی کمک بیشتری می‌کند تا انتخاب ترامپ.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در ادامه سخنانش در خصوص تاثیرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا بر بازار داخلی معدن و صنایع معدنی ایران نیز گفت: از لحاظ داخلی تاثیر انتخابات تقریبا شفاف است و می بینیم که دونالد ترامپ از جو بایدن در حال جلو زدن است و واکنش بورس و شرکت‌هایی که در حوزه معدن و صنایع معدنی هستند نیز به این امر کاملا مشخص، چراکه سهام آنها در صف خرید رفته و بقیه شرکت‌ها همچون خودروسازان و آنهایی که وابسته به ارز  و واردات هستند در صف فروش هستند.

صباغ با بیان این مطلب در ادامه افزود: به این ترتیب می توان گفت حوزه معدن و صنایع معدنی در 4 سال آینده وضعیت بهتری نسبت به سایر حوزه ها خواهد داشت و بازار از آن استقبال کرده و ریشه آن نیز تقویت نرخ دلار است که عامل رشد و سودآوری شرکت‌های معدنی و پتروشیمی می‌شود و بازار از آن استقبال می کند.

وی درباره اینکه در شرایطی که مجددا دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور امریکا انتخاب شود آیا ممکن است که مجددا تحریم‌های جدیدی علیه صنعت معدن و فولاد ایران اعمال شود نیز گفت: همیشه راهکارهایی برای کاهش تحریم و همچنین مقابله با تحریم وجود دارد. چرا که با شناسایی روش‌های صنایع مختلف ما در ایران همچون فولاد و معدن ، امریکا می‌تواند ایران را مجددا تحریم کنند و ما باید دوباره باید راهکار برای آن پیدا کنیم.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو معتقد است چرخه تحریم همواره ادامه دار بوده و همواره راهکار برای آن یافت می شود. در واقع تحریم چیز جدیدی نیست و باید ایران در برابر این موارد هوشمند باشد و همانگونه که امریکا راهکارهای ایران را در صنایع مختلف برای تولید و رشد و توسعه شناسایی کرده و با آن مقابله میکند، ما نیز باید روش جدید پیدا کرده و راهکار آنها را خنثی کنیم. پس پتانسیل سخت‌تر شدن تحریمها وجود دارد اما راهکار نیز برای آن پیدا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =