جمیلی

رییس هیات مدیره شرکت صنعتی و معدنی زرین گفت: تامین مواد اولیه همواره از دغدغه‌های اصلی ما بوده و برای این کار یک شرکت اکتشافی تاسیس کرده‌ایم. همچنین در طرح احیای معادن کوچک نیز با مشارکت شرکت ایمپاسکو و وزارت صمت که وارد فاز عملیاتی شده است، می توانیم بخش عمده ای از نیاز خود را به مواد اولیه تامین کنیم.

ابراهیم جمیلی در پاسخ به ایراسین با بیان این مطلب در ادامه اظهار کرد: تامین مواد اولیه برای تمامی شرکت‌های معدنی همواره جزو دغدغه های اصلی بوده است. این مشکل برای صنعت فولاد و پتروشیمی نیز این مشکلات برای تامین مواد اولیه وجود دارد. در گروه صنعتی و معدنی زرین دغدغه برای تامین مواد اولیه وجود دارد. اما ما برای تامین مواد اولیه رویکردی متفاوت داریم به این شکل که با نگاهی علمی و بروز به سراغ معادن رفته ایم. در واقع ما جزو اولین کسانی هستیم که به اکتشافات عمیق فکر می‌کنیم و شرکت اکتشافی تاسیس شده نیز تنها دغدغه آن تامین مواد اولیه است.

وی ادامه داد: اکنون در 2 منطقه کشور عملیات اکتشافی را انجام دادیم که می تواند جزو فعالیتهای اکتشافی بسیار خوب کشور باشد. اما این تضمین وجود ندارد که هر منطقه اکتشافی که روی آن فعالیتی صورت گیرد منجر به کشف یک معدن بزرگ شود. این فعالیتها یکی در منطقه ایران مرکزی و دیگری طبس انجام شده است.

جمیلی همچنین به طرح احیای معادن کوچک نیز اشاره کرد و گفت: بر مبنای تفاهمنامه ای که با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و وزارت صمت داریم مشارکت در احیای معادن کوچک مقیاس نیز وارد حوزه عملیاتی شده و به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری در معادن کوچک مقیاس می‌تواند قسمت عمده ای از مواد مورد نیاز را تامین کرده و هم رونق اقتصادی برای مناطق محروم ایجاد کند و هم اینکه در تامین مواداولیه و افزایش تولید ماد معدن در کشور موثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =