پلی اکریل1

رئیس هیأت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران گفت: 65 درصد کارخانه در دو ماه گذشته فعال بوده است و کارخانه پلی‌اکریل با 38 درصد توان در حال فعالیت است و فقط این بخش هم مربوط به پلی‌استر است.

به گزارش ایراسین، محمدجواد پورسیدی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر در سه رشته مختلف شرکت پلی‌اکریل، کارخانه و موضوع بورس در حال فعالیت هستیم، اظهار کرد: طبق قانون تحت حمایت دولت قرار داریم، در دو ماه گذشته وضعیت کارخانه بهتر از قبل بوده و با توجه به گزارشات مالی حقوق کارکنان پرداخت شده و بخشی از معوقات در زمان هیأت اجرایی نیز پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال کوچک‌ و چابک سازی شرکت‌ها بودیم و به دنبال پرداخت دیون شرکت‌ها هستیم و در این امر در ماه گذشته 10 میلیارد تومان از مجموع بدهی‌ها پرداخت شده است، ادامه داد: 11 میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی مالیاتی در اجرائیات داشتیم که با بخشودگی‌هایی که دریافت کردیم، با 3 میلیارد و 800 میلیون تومان مفاصا حساب دریافت کردیم؛ همچنین بخشی از بدهی‌های تأمین اجتماعی پرداخت و بخش دیگر تهاتر شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران گفت: با بخش‌های مختلف در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم بدهی‌هایمان را پرداخت کنیم و مذاکرات خوبی با بانک‌ها داشته‌ایم و همچنین در تلاش هستیم  تا خط تولید را مجدد تحویل بگیریم؛ اولویت پرداخت طبق قانون معوقات حقوق است که تا شهریور 95 به بعد بر عهده هیأت اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر به دنبال آن هستیم تا هرجایی را در توقیف داریم، تعیین تکلیف کنیم و با مذاکره بتوانیم مسائل را خودمان رفع کنیم، ادامه داد: بخشی از مشکلات پلی‌اکریل مربوط به مسائل جاری کشور است و با محدودیت‌هایی که به وجود آمده است، دچار مشکلاتی شده‌ایم.

پورسیدی با تاکید بر اینکه حوزه پرسنلی و حوزه تولید مربوط به هیأت اجرایی است ولی پرسنل به طور کامل بازگشته‌اند و تولید پلی‌استر و بی‌ان‌پی با 60 درصد ظرفیت کارخانه در حال انجام است، تاکید کرد: هیأت اجرایی هم در حال تلاش است و همه تلاش‌مان این است که کارخانه را تحویل بگیریم و خطوط آکریلیک که بیشترین محل درآمد است را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه 1600 نفر مجموعاً دعوت و بازگشت به کار شده‌اند و حدود 15 هزار سهام‌دار حقوقی و حقیقی داریم، اظهار کرد: یک هیأت مخصوص برای تحویل کارخانه ایجاد کرده‌ای تا اگر این موضوع انجام شد، با برنامه کار را آغاز کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران با تاکید بر اینکه 40 میلیاردی که دولت به ما پرداخت کرد در دو بازه مختلف پرداخت شده است و 20 میلیارد آن در قالب تنخواه و 20 میلیارد آن تحت عنوان تسهیلات از دو بانک دریافت شده است ولی این مبلغ با توجه به مشکلاتی که داریم عدد بسیار کمی است، ادامه داد: در هیأت مدیره مطرح کردیم با کسی که کمتر از 50 میلیارد می‌تواند سرمایه‌گذاری کند، وارد مذاکره نشویم زیرا نیاز به مبالغ بالا برای راه‌اندازی خط تولید پلی‌اکریل است.

وی  با اشاره به این مسئله که زیان‌ انباشته شرکت در دوره قبل حدود 650 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: در دوره فعلی که در آخرین گزارش حدود 100 میلیارد به این زیان اضافه می‌شود و چیزی حدود 1150 میلیارد تومان نیاز به افزایش سرمایه داریم که با تصویب مجامع قانونی باید انجام شود.

پورسیدی تاکید کرد: 65 درصد کارخانه در دو ماه گذشته فعال بوده است و کارخانه پلی‌اکریل با 38 درصد توان در حال فعالیت است و فقط این بخش هم مربوط به پلی‌استر است.

وی با تاکید بر این مسئله که سالانه 150 هزار تن مصرف آکریلیک در کشور است که ظرفیت تولید ما یک سوم بازار است به شرطی که با ظرفیت کامل تولید داشته باشیم؛ افزود: اگر وارد تولید شویم، دولت می‌تواند در بخش تعرفه کمک‌مان کند تا دست‌مان باز شود که این اتفاق با صحبت‌هایی انجام شده است، محقق خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت پلی‌اکریل ایران اضافه کرد: حدود 50 درصد از معوقات کارگران پرداخت شده است و اگر ما هم کارخانه را تحویل بگیریم، باید تولید کنیم تا بتوانیم بدهی‌هایمان را پرداخت کنیم؛ کارگران و پرسنل اگر حقوق روزشان را بگیرند و اگر دو سه ماه یک بار بتوانیم یک ماه از حقوق معوقات را پرداخت کنیم، کار بسیار بزرگی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =