نباتی نژاد

فعالیت در حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، تلاشی جهادگونه برای ارائه تصویری حقیقی از رویدادهاست. کارگزاران این عرصه، فرماندهان جنگ نرم، روایت‌گران نبردهای ترکیبی و منادیان حقیقت در فضای غبارآلود تبلیغاتی هستند. آنان با درک صحیح از تحولات زمانه، برای شکستن محاصره تبلیغاتی و مقابله با القای بی‌اعتمادی و ناکارآمدی، در مسیر جهاد تبیین، امید و نشاط را در جامعه ترویج می‌دهند و پیام‌آوران عزت، اقتدار و امنیت روانی‌اند.

پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین _ قدرت در جامعه امروز اشکال متنوع‌تری به خود گرفته و دیگر تنها ابزار زور و سلطه در اختیار دارندگان قدرت سخت نیست. امروزه سلطه‌جویی با بهره‌گیری از روش‌های ارتباطی، اقناعی و ابزارهای رسانه‌ای، شکل جدیدی به خود گرفته است. در این میدان، اعمال نفوذ و تأثیرگذاری در اختیار کسانی است که توان و ابزار بیشتری برای جهت‌دهی به افکار عمومی در جنگ روایت‌ها دارند.

جهان معاصر تجربه‌ای متفاوت از مناسبات انسانی را رقم زده است. ارتباطات جدید، تمامی ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را تحت تأثیر قرار داده‌اند و ابزارهای رسانه‌ای، ابتکار عمل در تأثیرگذاری بر اندیشه، احساس، رفتار و در نهایت عملکرد انسان‌ها را به‌دست گرفته‌اند.

فعالیت در حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی، تلاشی جهادگونه برای ارائه تصویری حقیقی از رویدادهاست. کارگزاران این عرصه، فرماندهان جنگ نرم، روایت‌گران نبردهای ترکیبی و منادیان حقیقت در فضای غبارآلود تبلیغاتی هستند. آنان با درک صحیح از تحولات زمانه، برای شکستن محاصره تبلیغاتی و مقابله با القای بی‌اعتمادی و ناکارآمدی، در مسیر جهاد تبیین، امید و نشاط را در جامعه ترویج می‌دهند و پیام‌آوران عزت، اقتدار و امنیت روانی‌اند.

بی‌تردید رسالت روابط عمومی در این عصر، ترویج امید، ایجاد انگیزه، آگاهی‌بخشی، آموزش و اطلاع‌رسانی مؤثر است. چنانچه این مأموریت با بهره‌گیری از روش‌ها و ابزارهای درست و بر مبنای اصولی چون صداقت، شفافیت، دقت و امانت‌داری انجام شود، جایگاه معنوی گفتمان سازمان ارتقا یافته و مشروعیت، مقبولیت و محبوبیت عملکردها در ذهن افکار عمومی تثبیت خواهد شد.

روابط عمومی با تکیه بر شیوه‌های نوین ارتباطی، بهره‌مندی از دانش روز و فناوری‌های دیجیتال و نیز استفاده از هوش مصنوعی، تلاش می‌کند تا با بیانی هنرمندانه، هوشمندانه و خلاقانه، واقعیت‌ها را روایت کرده و با رویکردی منعطف و بردبار در تعامل با مخاطبان، زمینه‌ساز رشد پایدار و مزیت رقابتی برای سازمان خود باشد.

روابط عمومی‌های گروه فولاد مبارکه به‌عنوان نهادهای ارتباطی این مجموعه، نقش مهمی در تعامل با ذی‌نفعان داخلی و خارجی ایفا می‌کنند. این نهادها با رویکردی هوشمندانه، تخصص‌محور و مسئولانه، نخست با بازتاب دستاوردها و موفقیت‌های گروه، در ترویج امید، همدلی و هم‌افزایی می‌کوشند و در مرحله بعد، با تسهیل مناسبات گروه با جامعه مخاطبان، مسیر رشد، تعالی و عزتمندی مجموعه را هموار می‌سازند.

بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه در تقویم ایران اسلامی به‌عنوان «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» نام‌گذاری شده است. این نام‌گذاری، ضمن تأکید بر اهمیت و حساسیت رسالت روابط عمومی به‌عنوان نهادی مکمل در روند تولید و توسعه، فرصتی ارزشمند برای قدردانی از تلاشگران این عرصه است؛ کسانی که با همت، درایت، بهره‌مندی از دانش، فناوری، هنر و ابزارهای متنوع اطلاع‌رسانی، در دوران مظلومیت جبهه حق، خدمات گروه فولاد مبارکه را در عرصه صنعت فولاد ایران که بی‌تردید مایه افتخار و سربلندی است منعکس می‌کنند.

با تعامل مستمر، سازنده و مؤثر با کارکنان، رسانه‌ها، خبرنگاران، مشتریان، سرمایه‌گذاران و عموم مردم، این تلاشگران زمینه‌ساز آینده‌ای روشن برای ایران اسلامی‌اند. قدردان کوشش‌های ارزشمند تمامی همکاران پرتلاش و وفادار عرصه ارتباطات و روابط عمومی گروه فولاد مبارکه در سراسر کشور هستیم و امیدواریم گام‌های استوار و پیام‌آورانه آنان در ابلاغ و نشر حقیقت، مورد رضای خداوند متعال و در خدمت به میهن عزیز و ارتقای جایگاه این گروه صنعتی پرافتخار باشد.

هادی نباتی‌نژاد

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =