عناصر نادر خاکی

استرالیا تفاهمنامه ای را برای تأمین مواد معدنی مهم مورد نیاز برای اقتصاد جدید با هند امضا کرده است.

به گزارش ایراسین، آخرین اعلامیه پس از اجلاس سرانجام بین نخست وزیر هند ، Narendra Modi با همتای استرالیایی وی یعنی Scott Morrison انجام می شود.

کیت پیت ، وزیر منابع استرالیا گفت: "بخش من با وزارت معادن برای توسعه تفاهم نامه همکاری نزدیک داشته است ، که در زمینه راه های افزایش تجارت ، سرمایه گذاری و تحقیق و توسعه در مواد معدنی مهم بین دو کشور ما متمرکز شده است. وزارت تفاهم نامه مناطقی خاص را مشخص می کند که استرالیا و هند در کنار هم برای برآورده کردن مطالبات اولیه مواد اولیه اقتصاد آینده ، به ویژه افزایش تقاضای جهانی برای مواد معدنی بحرانی همکاری میکنند.

در واقع هند فرصت های فزاینده ای را برای مواد معدنی مهم استرالیا به وجود می آورد ، به ویژه که این کشور به دنبال ساختن بخش تولید ، دفاع و قابلیت های فضایی خود است.

استرالیا تاکنون به عنوان یکی از تأمین کنندگان برتر کبالت و زیرکونیوم به هند خدمت کرده است. این کشور در تولید جهانی این مواد معدنی در جایگاه سوم قرار دارد.

علاوه بر این ، این کشور دارای ذخایر بسیاری از مواد معدنی مهم دیگر مانند آنتیموان ، لیتیوم ، عناصر کمیاب خاکی و تانتالوم برای تأمین هند است.

انتظار می رود برنامه "Make in India" که از طرف دولت هند اعلام شده است ، تقاضا برای مواد معدنی مهم را در این کشور افزایش دهد.

با هدفگذاری هند برای حرکت به سمت 100درصد برقی شدن وسایل حمل و نقل این کشور تا سال 2030 شاهد افزایش تقاضا برای این مواد معدنی خواهیم بود.

در نوامبر سال گذشته ، دولت استرالیا اقدامات مالی جدیدی را برای معادن نادر و بخش معدنی مهم آن اعلام کرد.

همچنین گفتنی است که دیگر کشورها نیز در این زمینه فعال بوده و در ماه ژانویه ، ایالات متحده و کانادا برنامه اقدام مشترک خود را در مورد همکاری مهم مواد معدنی مانند مواد معدنی اورانیوم و عناصر خاکی کمیاب نهایی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =