زغالسنگ

شرکت‌های تولید کننده زغالسنگ در ایران گزارشی از میزان تولیدشان در فروردین 99 منتشر کرد.

به گزارش ایراسین، شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی در فروردین امسال در زمینه ارسال کنسانتره توانست 6115 تن را انجام دهد. در حوزه استخراج نیز 3564 تن و تولید کنسانتره نیز 5097 تن داشته باشد.

همچنین شرکت زغال‌سنگ طبس نیز در زمینه ارسال کنسانتره توانست رقمی بالغ بر 44391 تن محصول داشته باشد و در زمینه استخراج 99516 تن و تولید کنسانتره 42014 تن تولید کند.

در نهایت می‌توان گفت که میزان تولید کنسانتره در فروردین ماه امسال رقمی بالغ بر 47111 تن ، در ارسال کنسانتره برای مصرف کنندگان 50506 تن و استخراج نیز 103080 تن برای این شرکت‌ها ثبت شده است.

به گزارش ایراسین، ایران به عنوان یکی از کشورهای معدنی که در بین 10 کشور اول جهان قرار گرفته، حدود یک میلیارد و 200 میلیون تن ذخیره زغال‌سنگ دارد و می توان نیاز کشور را به این ماده معدنی تامین کرد.

گفتنی است ایران علاوه بر برخورداری از ذخایر زغالسنگ کک شو از ذخایر زغال حرارتی نیز برخوردار بوده و از یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن، سهم ۴۰۰میلیون تنی دارد.

نکته قابل توجه در خصوص مصرف زغالسنگ در ایران در مقایسه با دیگر کشورهای جهان این است که ۸۰درصد از زغال مصرفی در جهان از نوع حرارتی است و این در حالیست است که در ایران بیشترین میزان مصرف به زغال کک شو مربوط بوده که در کوره های بلند برای تولید فولاد استفاده می‌شود.

به نظر می رسد که شاید به دلیل وجود منابع انرژی دیگر همچون گاز توجه به این ماده معدنی تا حد زیادی مغفول مانده و نیازمند سرمایه گذاری و توجه بیشتر است.

در واقع میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش نسبت به دیگر صنایع بخش معدن کمتر بوده است‌، اما در این میان می توان ضمن حمایت و سرمایه‌گذاری در این معادن، با تجهیز معادن زغال‌سنگ و بالا بردن میزان امنیت معادن زغال‌سنگ،میزان تولید زغالسنگ کشور را افزایش داد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =