لاهیجان‌زاده

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: در آینده نزدیک در پالایشگاه و فولاد مبارکه اصفهان مباحث آلودگی را نخواهیم داشت و این دو مجتمع صنعتی از فهرست آلاینده‌ها خارج خواهد شد.

به گزارش ایراسین، احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست اصفهان ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر شهید جمهور به استان اصفهان، اقدامی نوین رقم خورد که طی آن سهمی برای صنایع در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شد تا صنایع وارد مبحث محیط‌زیست شوند که سهم صنایع بزرگ اصفهان در حوزه آلودگی هوا ۳۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در قانون بودجه این امر قانون‌مند تحت عنوان مسؤولیت‌های اجتماعی قانون‌مند شد و طی سال گذشته چند تفاهم‌نامه به امضا رسید و توسط شورای برنامه‌ریزی تصویب شد.

لاهیجان‌زاده بیان کرد: در راستای طرح جامع احیای محیط‌زیست اصفهان در بازه‌ای سه‌ساله، ۱۰۰ میلیارد تومان توسط پتروشیمی اصفهان هزینه خواهد شد که این پروژه‌ها در زمینه مباحث محیط‌زیست طبیعی و انسانی است و ضوابط اجرایی آن امسال ابلاغ شده و توافقات آن امروز به امضا رسید.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: همچنان معتقدیم نیروگاه شهید منتظری باید به شعاع ۵۰ کیلومتری خارج از شهر منتقل شود چون به‌صورت اجتناب‌ناپذیری ناکس تولید می‌کند و بار آلودگی آن میزان بالایی است.

وی تشریح کرد: اگر نیروگاه در توسعه سیکل ترکیبی در موقعیت فعلی گام بردارد، میزان مصرف گاز طبیعی بیش از یک میلیون مترمکعب کاهش می‌یابد و در شش ماهه دوم با مشکل مواجه می‌شویم، در صورت سیکل ترکیبی‌شدن مجبور به مصرف گازوئیل در تابستان است که مجدداً کانون آلودگی خواهد بود.

لاهیجان زاده ادامه داد: انتقال نیروگاه به خارج از شعاع ۵۰ کیلومتری شهر در حال بررسی‌های فنی است و در شش ماه گذشته جلسات متعدد کارشناسی با پالایشگاه انجام شد و درخواست‌ها مورد بررسی قرار گرفت، همچنین به صورت هم‌زمان بازدید میدانی توسط معاون وزیر صورت گرفت.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست اصفهان تصریح کرد: مقرر شد برخی از پروژه‌های پالایشگاه به مصوبه قبلی پالایشگاه بازگردد چون تأثیر محیط زیستی برای کل کشور دارد و به دلیل اینکه بنزین و گازوئیل تولیدی به استانداردهای یورو ۵ خواهد رسید، قابلیت اجرایی دارد.

وی در پایان عنوان کرد: برخی طرح‌های زنجیره ارزش پالایشگاه اصفهان برای رعایت الزامات زیست محیطی به بندرعباس منتقل شد، در آینده نزدیک در پالایشگاه و فولاد مبارکه اصفهان مباحث آلودگی را نخواهیم داشت و این دو مجتمع صنعتی از فهرست آلاینده‌ها خارج خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =