بهادر احرامیان مدیرعامل فولاد یزد

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: معتقدم که تحقق هدفگذاری‌ها در صنعت فولاد برای سال 99، منوط به بازگشایی درهای صادرات و برداشتن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادراتی است.

بهادر احرامیان نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد و مدیرعامل فولاد یزد در گفتگو با ایراسین در پاسخ به راهکارهای وزارت صمت در جهت تحقق شعار جهش تولید گفت: رسیدن به این اهداف که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده یا در آینده تعیین می شود که در جهت رونق تولید و جهش تولید می باشد، با برداشتن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به‌ویژه در حوزه صادرات ممکن می‌شود.

وی در ادامه افزود: معتقدم که تحقق هدفگذاری‌ها در صنعت فولاد برای سال 99، منوط به بازگشایی درهای صادرات و برداشتن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های صادراتی است.

احرامیان با اشاره به اینکه میزان مصرف سالانه فولاد در داخل کشور کمتر از 15 میلیون تن است، تصریح کرد: طی چند سال گذشته، صنعت فولاد در تامین نیاز داخل به مرحله اشباع رسیده است، از این رو دروازه‌های صادرات به روی تولیدکنندگان این بخش باز شد به گونه‌ای که ایران در زمره یکی از عمده‌ترین صادرکنندگان فولاد در جهان قرار گرفت.

احرامیان با تاکید بر اینکه صنعت فولاد کشور برای بقا و افزایش در تولید، متکی به صادرات است، گفت: با این حال، تغییر و تحولاتی که به ویژه سال گذشته در زمینه صادرات فولاد در کشور رقم خورد، این صنعت را در چندین مقطع با چالش‌های جدی مواجه کرد و اجازه نداد تا تولید فولاد در داخل از میزان و حد مشخصی بالاتر رود.

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به هدف گذاری تعیین شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تولید فولاد طی سال جاری، گفت: تحقق برنامه‌های تعیین شده بستگی به قوانین و مقررات صادراتی در این بخش دارد و در صورتی که به مانند سال گذشته، دولت بخواهد به منظور تنظیم بازار داخل، در مقابل صادرات دیوارکشی کند، امیدی به افزایش تولید در فولاد نخواهیم داشت.

احرامیان در پاسخ به اینکه بحران کرونا تا چه اندازه می تواند در جهت توقف تولید و رکود بازار فولاد موثر باشد گفت: طی دو ماه اخیر و به دنبال شیوع ویروس کرونا در جهان، از میزان تقاضا برای خرید فولاد در دنیا به شدت کاسته شده در حالی که در ایران کارخانه‌ها تولید را متوقف نکرده و انبارها در حال حاضر پر است.

وی در پایان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت که به تازگی از برنامه‌های خود برای سال جهش تولید رونمایی کرده، هدف تولید فولاد خام در کشور را 30 میلیون تن و تولید آهن اسفنجی را 33 میلیون تن قرار داده است. در حالی که تولید این محصولات در سال 98 برای فولاد خام  23 و برای آهن اسفنجی 25 میلیون تن بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =