جشنواره شیخ بهایی

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: این دوره از جشنواره با تم سرمایه‌گذاری برگزار و می‌شود و علاوه بر دو بخش اصلی جشنواره، سه جایزه ویژه «فناوری صنعت ساز»،«مدیریت شهری» و «آب» هم به برگزیدگان اعطا خواهد شد. بر این اساس از ۴۸۱ طرح اولیه از ۲۶ استان کشور، بیش از ۱۰ طرح به عنوان برگزیدگان نهایی در بخش‌های مختلف معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سعید آجلی در نشست خبری هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در وزارت عتف ضمن اشاره به یادبود حکیم شیخ بهایی و نقش وی در استفاده کاربردی از دانش گفت: جشنواره شیخ بهایی به یاد این حکیم نامگذاری شده و تاکنون نیز بر فن آفرینی و خلق ثروت از فناوری تمرکز داشته است. در همین راستا و به منظور اثرگذاری بیشتر، جوایز هجدهمین دوره این جشنواره نسبت به دوره پیشین ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: این رویداد در دو بخش مسابقه‌ای و غیر مسابقه‌ای برگزار می‌شود. بخش مسابقه‌ای جشنواره هجدهمین در دو بخش «طراحان کسب‌وکار» و «فن آفرینی و تجاری‌سازی فناوری» برگزار خواهد شد. در بخش طراحان کسب و کار شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها هستند که با طرح معرفی‌شده به جشنواره، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده یا واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها و صنایعی هستند که با طرح معرفی‌شده به جشنواره قصد توسعه را دارند. شرکت‌ها در این رویداد بیش از جوایز برای حضور در جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ارزش قائلند.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: در این دوره از رویداد، سه جایزه ویژه «فناوری صنعت‌ساز»، «مدیریت شهری» و «آب» نیز به برگزیدگان هر بخش اعطا می‌شود. فارغ از جایزه ویژه فناوری صنعت‌ساز که در ادوار گذشته جشنواره اعطا شده است، جایزه ویژه مدیریت شهری برای دومین بار و جایزه ویژه آب با توجه به چالش‌های کشور در این حوزه برای اولین بار اعطا خواهد شد. در اولین دوره اعطای جایزه ویژه مدیریت شهری، طرح‌های برگزیده ارتباطات قوی‌تری با مجموعه مدیریت شهری پیدا کردند که برخی از آن‌ها به مرحله امضای قرداد نهایی نیز منجر شده است.

آجلی گفت: بر اساس ثبت نام اولیه ۴۸۱ شرکت از ۲۶ استان در هجدهمین دوره جشنواره شرکت کردند که پس از دو مرحله داوری، ۱۰۲ طرح به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. در مرحله نهایی نیز ۲۵ طرح بررسی خواهند شد که نفرات اول تا سوم در سه بخش اصلی مسابقه مشخص خواهد شد. پراکندگی استانی شرکت‌ها در این بخش ۱۲ استان است. در بخش مدیریت شهری و آب نیز به ترتیب ۱۴ و ۹ شرکت به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

وی تصریح کرد: تم اصلی این دوره از جشنواره، مبحث مهم سرمایه‌گذاری است. بر همین اساس انواع روش‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی حتی برای پارک‌های علم و فناوری در این رویداد برگزار خواهد شد. همچنین برنامه‌های جانبی مختلفی اعم از رویدادها و سخنرانی‌های کلیدی هم برنامه‌ریزی شده است. یکی از سخنرانان کلیدی این رویداد، مدیران یکی از پارک‌های فناوری کشور روسیه است.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار کرد: در این دوره از جشنواره، ارتباطات و هوشمندسازی ارتباطات بیشتر از سایر دوره‌ها مورد توجه قرار گرفته است. به علاوه سه شرکت راه یافته به مرحله نهایی، طی ۱۰ دقیقه توانمندی خود را ارائه خواهند داد که می‌تواند در شناخته شدن این شرکت‌ها و توسعه بازارشان مؤثر باشد.

آجلی در ادامه با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری گفت: با توجه به شعار سال، جمعی از سکوهای تأمین مالی جمعی نیز حضور خواهند داشت که الزامات این روش را برای حاضرین تشریح خواهند کرد. این ارتباط در آینده می‌تواند به تسهیل تأمین مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای فناورانه منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: هجدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود. این محل به دلیل نزدیکی با دانشگاه صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور می‌تواند به تقویت ارتباط میان بخش‌های مختلف و فرهنگ سازی بیشتر میان افراد عامه جامعه بینجامد. در همین راستا نمایشگاهی با حدود ۴۰ غرفه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برنامه‌ریزی شده که محصولات فناورانه آن‌ها را در معرض نمایش قرار خواهد داد. رویدادهای جانبی دیگری هم برنامه‌ریزی که اطلاعات دقیق آن‌ها در سایت جشنواره برای همگان در دسترس است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =