رافائل نادال

رافائل نادال در آخرین حضورش در مسابقات آزاد مادرید از یری لهچکا شکست خورد و از رسیدن به دور یک‌چهارم نهایی مسابقات آزاد مادرید باز ماند و بعد از دیدار با هواداران اسپانیایی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آخرین بازی دراماتیک رافائل نادال در مسابقات آزاد مادرید با شکست از یری لهچکا به پایان رسید؛ جوان بااستعداد اهل جمهوی چک که یکی از بهترین لحظات دوران حرفه‌ای خود را رقم زد و با شکست دادن یکی از بزرگترین تنیسورهای جهان به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات راه یافت.

اما این بازی از خیلی جهات برای نادال مملو از احساسات بود. او که قبلاً ۵ بار در این مسابقات به قهرمانی رسیده بود بعد از مسابقه با هواداران اسپانیایی خداحافظی کرد و کمتر کسی می‌توانست جلوی اشک‌هایش را بگیرد. ۵ بنر به نشانه ۵ قهرمانی او در مادرید در ورزشگاه قرار داده شد و جایزه ویژه‌ای به او اهدا شد. اما احساسات هواداران و بازی در مقابل آنها برای نادال بیشترین اهمیت را داشت.

نادال در مصاحبه‌ای که در زمین مسابقه انجام داد گفت: «این هفته برای من بسیار خاص و از بسیاری جهات بسیار مثبت بود، هم از نظر شخصی و هم تنیس. من این شانس را داشتم که دوباره در زمین بازی کنم. چند هفته پیش، دو روز قبل از بارسلونا، نمی‌دانستم که آیا دوباره فرصت حضور در یک مسابقه رسمی را خواهم داشت یا نه و حالا دو هفته بازی کرده‌ام. فراموش‌نشدنی بوده است. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است: متشکرم. این سفری باورنکردنی بود که از وقتی کوچک بودم شروع شد. از آن زمان تا کنون حمایت بی قید و شرط همه را داشتم، هرچقدر تشکر کنم باز هم کم است.»

این بازیکن اسپانیایی که در طول دوران حرفه‌ای خود ۲۰۹ هفته در رتبه اول جدول رده‌بندی تنیس بود، گفت: «به تصاویر (روی بنرها) نگاه می‌کنم و انگار یک عمر از برخی از آنها گذشته است. تنها کاری که می‌توانم انجام دهم این است که از همه کسانی که در حرفه‌ام به من کمک کردند تشکر کنم. اگرچه تمام نشده است، اما این آخرین باری است که در مادرید خواهم بود. شما در ۲۱ سال گذشته به من هدیه‌ای دادید که از هر گرند اسلمی که برنده شدم مهم‌تر است. حس بازی در مادرید مقابل هواداران اسپانیایی چیزی است که برای همیشه با من خواهد ماند. خیلی خوش‌شانس بودم که توانستم سرگرمی و اشتیاقم را به عنوان شغل انجام دهم و خیلی خوب از پسش برآمدم. احساس می‌کنم خیلی خوش‌شانس هستم که این همه تجربه داشتم. چیز بیشتری نیست که بخواهم. امیدوارم الگوی مثبتی برای نسل‌های جدید باشم. این مهمترین چیز است. عناوین و لحظات ورزشی هیجان‌انگیز هستند.»

لحظات احساسی نادال در زادگاهش/ من دیگر به اینجا برنمی‌گردم

نادال اکنون تمرکز خود را معطوف مسابقات مسترز ۱۰۰۰ هفته آینده در رم، رولان گاروس، المپیک و لیور کاپ کرده است. او در ادامه افزود: «امیدوارم که برای همه شما هیجان و احساسات ایجاد کرده باشم. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که متشکرم. این تمام چیزی است که می‌توانم بگویم. تمام حس من همین است. این از آن روزهای سخت است. مدتی است که زندگی و بدنم به من سیگنال می‌فرستند که این روز باید فرا برسد. خوش‌شانس بودم که این کار را در یکی از مکان‌هایی که برای من پر از حس بود انجام دادم. متشکرم. مایلم از فلی، جرارد و جان و همه کسانی که امکان برگزاری مسابقات در مادرید را فراهم کردند تشکر کنم. این برای همه بازیکنان اسپانیایی شگفت‌انگیز است و من مطمئن هستم که نسل‌های بعدی همچنان از جو اینجا لذت خواهند برد. از همه شما بسیار سپاسگزارم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =