نادر بذرافشان

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر می‌گوید: بهای طلا و سکه در روزهای گذشته تا حدودی پایین آمد و بازار ثبات نسبی خود را طی کرد. باید دید شرایط بازار جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی به چه سمت‌وسویی می‌رود ولی نمی‌توان انتظار کاهش چشمگیر قیمت‌ها را داشت.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت طلا و سکه در هفته جاری با کاهش ارزش بازگشایی شد و روند نزولی در این بازار در ساعات ابتدایی روز گذشته نیز ادامه داشت. ولی در ادامه معاملات باوجود در جا زدن انس طلا ورق برگشت تا بازار طلا و سکه به ریل صعودی بازگردد و مجدد سبزپوش شد. قیمت سکه تمام روز گذشته مصادف با دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ جهش میلیونی را تجربه کرد و سایر اعضای خانواده طلا و سکه نیز رشد چند صد هزار تومانی داشتند. نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره افزایش قابل توجه قیمت طلا و انواع سکه طی روز گذشته به خبرنگار ایراسین می‌گوید: قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در طول روزهای اخیر نوسانات رو به بالایی داشتند که پس از این روند صعودی شاهد اصلاح قیمت‌ها و ریزش بهای طلا و سکه در دو سه روز گذشته بودیم. ولی افزایش نسبی بهای انس طلا و صعودی شدن نرخ ارز در بازار آزاد باعث شد روند نزولی قیمت‌ها به صعودی تغییر کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به احتمال پایین نزولی شدن مجدد قیمت‌ها در بازار طلا توضیح می‌دهد: بهای طلا و سکه در روزهای گذشته تا حدودی پایین آمد و بازار ثبات نسبی خود را طی کرد. از این رو نمی‌توان انتظار نوسانات شارپ افزایشی و به ویژه کاهشی را در بازار داشت چرا که پایداری قیمت‌ها در بازار داخلی نسبت به انس طلا طی شده و بازار روند اصلاحی خود را پشت سرگذاشت.

پر پرواز سکه دوباره باز شد

روز گذشته بیشترین نوسان قیمتی به سکه تمام تعلق داشت و این قطعه با رشد حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و در این لحظه با قیمت ۴۱ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان معامله می‌شود. نیم‌سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی روی رقم ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت. ربع سکه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی در آستانه کانال ۱۵ میلیون تومان قرار گرفت و با بهای ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه یک گرمی با صعود ۲۰۰ هزار تومانی در نیمه کانال شش میلیون تومان قرار گرفت و با بهای شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار حاضر شد.

قیمت طلا در لحظه نگارش این گزارش صعودی است. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۰۶ هزار تومان افزایش یافت و با رقم سه میلیون و ۴۳۲ هزار تومان خرید فروش می‌شود. قیمت هر گرم طلای دست دوم به سه میلیون و ۳۸۲ هزار تومان رسید. انس طلا نیز در ایستگاه ۲۳۳۲ دلاری ایستاده است.

در انتها بذرافشان وضعیت آتی بازار داخلی طلا را وابسته به انس طلا و ارز دانست و در این‌باره خاطر نشان می‌کند: باید دید شرایط بازار جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی به چه سمت و سویی می‌رود ولی نمی‌توان انتظار کاهش چشمگیر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه را داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =