رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز گفت: باید به جایگاهی برسیم که صدور خدمات فنی و مهندسی با فروش نفت خام رقابت کند.

به گزارش ایراسین، محمداسماعیل کفایتی در حاشیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه کشورهایی که در صنایع، فناوری و نوآوری پیشرفت داشته‌اند به بحث نمایشگاه اهمیت فراوانی می‌دهند، بیان کرد: برای نمونه، آلمان پس از جنگ جهانی دوم در عرصه نمایشگاهی بسیار فعال بود و به‌سرعت توانست در حوزه فناوری و نوآوری توسعه یابد.

وی با بیان اینکه برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: این رویدادها همچنین فرصت مطلوبی برای کشورهایی هست که به دنبال محصولات و فناوری‌های ایرانی هستند.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در ادامه گفت: با حضور این شرکت‌ها در این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌توانیم بدون هزینه، محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان را به دیگر کشورها معرفی کنیم.

کفایتی با بیان اینکه اولویت امسال پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، توسعه بازار شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان است، گفت: ظرفیت کشور در بعضی از حوزه‌ها مانند گاز و پالایشگاهی اشباع شده است که می‌توانیم با صدور خدمات فنی و مهندسی، اقتصاد این حوزه‌ها را حفظ کنیم.

وی با اشاره به شرایط قیمت ارز در کشور بیان کرد: با توجه به این شرایط، صادرات به‌ویژه برای شرکت‌هایی که در حوزه تولید کار می‌کنند بسیار مناسب است و این نمایشگاه یک مجرای مناسب برای فعالیت در عرصه بین‌المللی است.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری در اجلاس سران ایران و آفریقا گفت: موانع بانکی و زیرساختی باید برطرف شود تا شرکت‌ها در شرایط تحریم مشکلی برای صدور خدمات فنی و مهندسی نداشته باشند.

کفایتی با بیان اینکه این شرایط به غیر از شرکت‌های دانش‌بنیان برای دیگر شرکت‌های سازنده و تولیدی نیز باید فراهم شود، تصریح کرد: باید مانند چین از صادرات شرکت‌ها حمایت کنیم.

وی افزود: آن دسته از کشورهای آفریقایی را که نفت و گاز دارند باید به‌عنوان یک اولویت برای توسعه همکاری‌ها بدانیم، زیرا اگر این کشورها پیشرفت کنند به‌نفع کل جهان، به‌ویژه ایران است.

رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با بیان اینکه باید به جایگاهی برسیم که صدور خدمات فنی و مهندسی با فروش نفت خام رقابت کند، گفت: با این کار افزون بر جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش می‌توانیم ارزآوری مناسبی را برای کشور رقم بزنیم.

کفایتی در پایان گفت: برنامه پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز برای حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نسبت به پارسال بسیار گسترده‌تر است و محتواهای بسیار مناسبی برای ارائه در این نمایشگاه تهیه کرده‌ایم و به دنبال معرفی شرکت‌ها در عرصه بین‌المللی هستیم. برای نمونه، برای نخستین بار کتابچه صدور خدمات فنی و مهندسی از سوی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =