فولاد سنگان

تعهد، مسئولیت‌پذیری، برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات اجرایی متنوع و اثرگذار در شرایط کنونی باعث شده تا شرکت فولاد سنگان در ابعاد مختلف حوزه مسئولیت اجتماعی پیشتاز باشد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تعهد، مسئولیت‌پذیری، برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات اجرایی متنوع و اثرگذار در شرایط کنونی باعث شده تا شرکت فولاد سنگان در حوزه مسئولیت اجتماعی پیشتاز باشد. این شرکت نشان عالی مسئولیت‌های اجتماعی سطح پیشرفته (بالاترین سطح) را کسب کرده است. از دیگر افتخارات این شرکت می‌توان به کسب گواهینامه برتر و تندیس پلاتین از چهارمین جایزه ملی مسئولیت‌های اجتماعی و سیمرغ سومین دوره جشنواره مسئولیت اجتماعی کشور نام برد. علی امرایی مدیرعامل شرکت فولاد سنگان در خصوص سایر اقدامات حوزه مسئولیت اجتماعی این شرکت به خبرنگار ایراسین اظهار کرد: ما همواره به دنبال راه‌هایی برای کمک به مردم منطقه و رفع محرومیت هستیم.

وی مشارکت در دو بانده کردن جاده تربت حیدریه- سنگان، مشارکت در انتقال آب دریای عمان به استان خراسان رضوی، کمک به صندوق کارآفرینی جهت توسعه مشاغل خرد در شهرستان و کمک به صندوق‌های خرد روستایی را از اقدامات انجام شده در راستای مسئولیت اجتماعی طی یک سال اخیر برشمرد و ادامه داد: کلنگ‌زنی این پروژه‌ها و احداث آنها با اشتغالزایی همراه بوده که گام بزرگی در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت خواهد بود.

مدیرعامل فولاد سنگان ادامه داد: ساخت ۷ باب مدرسه و ۱۲۲ کلاس درس در مناطق محروم شهرستان، مطالعات پژوهشی و توسعه جامع آبادانی شهرستان خواف توسط دانشگاه تهران از دیگر فعالیت‌هاست.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل مسئولیت‌های اجتماعی، در حوزه‌های مختلف عمرانی و زیرساخت، خدمات درمانی و بهداشت، آموزشی، سلامت جسم و روان و … خدمات مختلفی انجام شده است، گفت: طی یک سال اخیر کمک به مراکز درمانی و مبارزه با کرونا (خرید الکل، ماسک و تجهیزات درمانی مانند ونتیلاتور و..) و کمک به شهرداری خواف - احداث پل و راه سازی در نواحی مرزی شهرستان و مرمت جاده‌های دسترسی به روستاهای سطح شهرستان، بازسازی و مرمت اماکن مذهبی - برگزاری مراسم مذهبی و … انجام شده است.

امرایی خرید ۱۱۰ جهیزیه کامل برای زوجین تحت پوشش کمیته امداد، خرید ۵۱۰ تبلت و تهیه کتب درسی و ملزومات آموزشی جهت دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد، تأمین بسته‌های معیشتی ارزاق عمومی خانواده‌های نیازمند، آبرسانی و مرمت قنوات روستاهای محروم شهرستان، بازسازی و مرمت اماکن مذهبی - برگزاری مراسم مذهبی را از دیگر اقدامات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی این شرکت دانست.

مدیرعامل فولاد سنگان ادامه داد: راه اندازی مرکز ارتقا سلامت جسم و روان شهرستان خواف، کمک اهدایی به اداره ورزش و جوانان شهرستان و باشگاه پدیده و تجهیز اماکن ورزشی شهرستان، اهدای بیش از ۸۰۰۰ پک معیشتی و توزیع در بین مناطق محروم شهرستان، ایجاد مرکز توسعه و ارتقای ورزش حرفه‌ای در شهرستان خواف با همکاری باشگاه سپاهان اصفهان، تجهیز بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به دستگاه اکسیژن ساز و تجهیز بیمارستان و آزمایشگاه‌های شهرستان خواف به اقلام پزشکی و بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مسئولیت اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد که شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در سال ۱۴۰۲ با رأی هیأت داوران و دبیرخانه علمی همایش بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، موفق به کسب عنوان شرکت برتر و دریافت لوح ویژه در حوزه برند اخلاق مدار شده است.

شایان ذکر است که فولاد سنگان، یکی از صنایع معدنی فولاد است که در سال ۹۴، در استان خراسان رضوی به ثبت رسید و از همان ابتدا، تولید پایدار را در میان مهم‌ترین اولویت‌های خود قرار داده است. فولاد سنگان، با تمرکز بر تولید پایدار و در راستای تأمین بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در نزدیکی معادن سنگ آهن سنگان تأسیس شد.

به‌طورکلی تولید پایدار، فرایند ایجاد محصولات بر اساس فرایندهای اقتصادی است، به‌طوری‌که کمترین اثرات منفی را بر محیط زیست داشته باشد. این رویکرد فصل مشترک مدیریت تولید و پایداری و توسعه پایدار است. بنابراین سه هدف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در کانون فعالیت‌های پایداری تولید است.

فولاد سنگان، با این رویکرد و نگاه بلند مدت به تولید پایدار و تمرکز بر حفظ محیط زیست و توجه به مسئولیت اجتماعی، چشم‌انداز خود را تولید مستمر و با کیفیت مواد اولیه شامل کنسانتره و گندله به‌ عنوان یکی از نقاط کلیدی و پاشنه آشیل صنعت در آینده، تعریف کرده و در راستای تبدیل‌شدن به یکی از بزرگ‌ترین صنایع معدنی منطقه شمال شرق کشور، با توانایی تولید اقتصادی ۷.۵ میلیون تن گندله حرکت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =