کلاف گرم

کاهش تقاضای داخلی چین برای ورق‌ گرم با افزایش صادرات کلاف گرم این کشور همراه بود. چینی‌ها در ماه مارس موفق به صادرات ۳ میلیون تنی ورق گرم شده‌اند. ضمن اینکه تحلیل‌گران معتقدند روند صعودی صادرات کلاف گرم چین در ماه‌های آینده ادامه‌دار است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آخرین داده‌ها از صادرات ۳ میلیون تنی کلاف گرم توسط چین در ماه مارس خبر می‌دهد. چینی‌ها در این ماه موفق به ثبت رکورد تاریخی در صادرات کلاف گرم شدند. کاهش تقاضای داخلی و حاشیه سود پایین فولادسازان این کشور با افزایش صادرات بخشی از محصولات فولادی این کشور همراه بود. دولت برزیل نیز با هدف مصون ماندن از این سیاست‌ها تعرفه واردات محصولات فولادی را به ۲۵ درصد رساند.

چین بازار کلاف گرم را قبضه کرد/ صادرات ۳ میلیون تنی HRC چین در ماه مارس

صادرات ۳ میلیون تنی کلاف گرم چین در رکودی‌ترین بازار ورق‌های فولادی طی ماه‌های گذشته اتفاق افتاد. گزارش‌ها از کاهش قیمت ورق گرم آمریکا به دلیل افت شدید تقاضا حکایت دارد. در بازار داخلی چین هم سطح تقاضا برای ورق‌های فولادی پایین ارزیابی می‌شود. متال‌بولتن در گزارشی درباره کاهش تقاضا برای ورق‌های گرم در جنوب چین نوشت. گفته می‌شود کارخانه‌های چینی قیمت پیشنهادی فروش ورق گرم را نسبت به هفته قبل کاهش نداده‌اند ولی قیمت پیشنهادی خریداران بین ۲۰ تا ۳۰ دلار کمتر از قیمت کارخانه‌هاست.

یک تحلیل‌گر صنعتی پیرامون کاهش تقاضای ورق‌های فولادی به فست مارکت گفت: هیچ سیگنال صعودی برای قیمت‌ها در کوتاه مدت دیده نمی‌شود و انتظار می‌رود قیمت‌ها کاهش پیدا کند به همین دلیل خریداران نیز معاملات خود را با هدف کاهش قیمت به تعویق می‌اندازند. تحلیل‌گران معتقدند ریزشی بودن قیمت ورق گرم در بازار داخلی و کاهش چشم‌گیر تقاضا، بر میزان صادرات کلاف گرم چین طی ماه‌های آینده می‌افزاید و شاید چینی‌ها به رکود بالاتری در این زمینه دست پیدا کنند.

با این حال قیمت ورق گرم در بنادر مختلف جهان نوسانات متفاوتی به ثبت رساند. آخرین قیمت ورق گرم بر اساس گزارش فست مارکت به صورت جدول زیر است:

چین بازار کلاف گرم را قبضه کرد/ صادرات ۳ میلیون تنی HRC چین در ماه مارس

هفته گذشته قیمت ورق گرم در بسیاری از بنادر اروپایی صعودی بود. برای مثال قیمت ورق گرم در ایتالیا افزایش یافت ولی در اسپانیا کاهش چشم‌گیری داشت. آخرین معاملات ورق گرم در ترکیه نیز رشد داشت ولی در چین قیمت ورق گرم کاهش پیدا کرد. ضمن‌اینکه گزارش‌ها از افزایش قیمت ورق گرم در کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر می‌دهد.

قیمت ورق گرم وارداتی عربستان و امارات در طول هفته‌های گذشته نزولی بود ولی در آخرین معاملات انجام شده قیمت ورق گرم وارداتی عربستان ۱.۲ درصد رشد کرد. از امارات داده جدیدی نسبت به ماه گذشته منتشر نشده است، زیرا پس از سیل روزهای گذشته خریداران در این کشور تقاضا برای ورق گرم را کاهش داده‌اند. با کاهش احتمالی تقاضا توسط امارات و عربستان کشورهای جنوب آسیا اصلی‌ترین مقصد کلاف گرم چین هستند. فولادسازان این کشور صادرات محصولات فولادی به کشورهای جنوب شرق آسیا را از سال ۲۰۲۳ در دستور کار قرار دادند و امسال حجم صادرات به این کشورها افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =