دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات صنایع پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار آن‌ها قدم برداریم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، اختتامیه رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

رسول سواری، در این مراسم با اشاره به موفقیت‌های اخیر کشور در حوزه موشکی اظهار داشت: شهید حسن تهرانی مقدم، فردی حرفه‌ای و تجربی در حوزه صنایع نظامی بوده و شاهد این هستیم که ایجاد پیوند بین حوزه دفاعی و نظامی کشور و صنعت و دانشگاه توسط ایشان، باعث دست برتر کشور ما در حوزه نظامی بخصوص هوافضا شده است. با تلاشی که در حوزه صنعت بخصوص صنایع کوچک و توسط مردم صورت گرفته، زمینه فراهم است که مشکلات و مسائل صنعت با مشارکت مردم، دانشجویان و اهل علم حاضر در دانشگاه، حل بشود.

وی در خصوص جایگاه صنعتی استان اصفهان در کشور ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی، حتی یک شهرک صنعتی منسجم در استان اصفهان وجود نداشت و اگر کسی قصد ایجاد واحد صنعتی را داشت و به دولت و حاکمیت وصل نبود، باید مشکلات و سختی‌های فراوان را تحمل می‌کرد اما امروز به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فقط در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی استقرار دارد که بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی را تحت پوشش خود قرار دادند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در حوزه‌های مختلف پیشتاز است و در هر صنعت حرف برای گفتن دارد. به راحتی می‌توان ادعا کرد که محصولی نیست که در این استان تولید نشود و بیان این ادعا به پشتوانه دانشگاهیان امکان‌پذیر است، در مشکلات تولید محصولات، دانشگاه به کمک صنعت آمده و حتی می‌توان محصولات موردنیاز جهان را در این استان به تولید رساند.

سواری کمک‌های بخش دانش‌بنیان به صنعت را پر اهمیت دانست و بیان کرد: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مثل قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و در حوزه اقتصاد هم با همین رویکرد می‌توان مسائل و مشکلات را حل کرد؛ نفوذ علم در همه زمینه‌ها کارآمدی و اثربخشی دارد و هرچه به سمت جلو پیش می‌رویم، نیازها بیشتر می‌شود، امید است به واسطه حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشگاه، مشکلات صنعت حل بشوند.

وی با تاکید بر اهمیت بهینه‌سازی و مدیریت مصرف منابع عنوان کرد: امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی ایجاد شده به حد نسبی و در حد نیاز ایجاد شده اما همین توسعه، بعضاً محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است و به همین علت در بخش تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه آب و برق مشکل داریم. یکی از راهکارهای حل این مشکل، افزایش تأمین منابع و راهکار مهم دیگر، بهینه‌سازی و مدیریت مصرف است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با بیان اینکه در بخش ارتقای تکنولوژی صنایع از حضور دانشگاهیان استقبال می‌کنیم، گفت: دانشجویان در بسیاری از موارد با ایده‌های خلاقانه خود، مسائل صنایع را حل کرده‌اند؛ هم‌اکنون نیز در بخش مدیریت بهینه و همچنین تکنولوژی و صادرات پذیرای دانشگاه و افراد فعال در حوزه نوآوری و فناوری هستیم چراکه ارتقای فناوری یکی از اولویت‌های صنایع به‌شمار می‌رود و باید در جهت رشد و توسعه بازار صنایع قدم برداریم.

وی در رابطه با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی از برگزیدگان رویداد استارتاپی روش‌های مدیریت مصرف آب در صنایع نساجی بیان کرد: منتخبین این رویداد علاوه‌بر دریافت جوایز، قطعاً مورد حمایت جدی شرکت شهرک‌های صنعتی قرار می‌گیرند. ارائه تسهیلات استقرار و تهیه مکان، خدمات مشاوره برای مسائل ورود به صنعت و ارتقای ایده‌ها، کمک هزینه ثبت برند تجاری و هرگونه هزینه موردنیاز برای ایده‌ها و همچنین کمک در تجاری‌سازی و ایجاد بازار ایده‌ها ازجمله مواردی است که این شرکت برای حمایت از برگزیدگان رویداد درنظر دارد.

سواری درخصوص جایگاه صنعت نساجی در استان اصفهان گفت: استان اصفهان در صنعت نساجی و به ویژه ابتدای زنجیره ارزش این صنعت سرآمد بوده و فعالیت‌های خاصی انجام می‌دهد اما باید با کمک دانشگاه تلاش کنیم تا محدودیت‌های موجود برطرف شده و در حلقه انتهایی این زنجیره که ارزش افزوده زیادی هم دارد، ارتقا پیدا کرده و فعالیت خاص داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی آمادگی این را دارد که ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های مختلف که قابلیت پرورش و ارتقا دارند را مورد حمایت قرار داده و در اختیار صنعت بگذارد، همچنین مشتاق افزایش ارتباط با دانشگاه هستیم تا افتخاراتی همچون افتخارات حوزه موشکی در بخش صنعت رخ دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =