• ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶
  • کد خبر: 52952
  • readingTime: ۱ دقیقه
دانش بنیان

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: منشور مسئولیت اجتماعی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در رویداد «مانوین» رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به رویداد مانوین همزمان با اینوتکس ۲۰۲۴ اظهار کرد: این رویداد با هدف کمک به حل مسائل اجتماعی از طریق ظرفیت‌های اجتماعی، ابزارهای نوآورانه و فناورانه برگزار خواهد شد که همین موضوع ماهیت ذاتی صنایع خلاق است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بزرگترین جامعه آماری کشور، حوزه صنایع فرهنگی و نرم است باید تا فرهنگ نوآوری و فناوری در گروه‌های مختلف جامعه ورود پیدا کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری یکی از اهداف برگزاری این رویداد نگاه نوآورانه، آینده‌نگرانه و عدم غفلت از نیازهای روز جامعه در عرصه‌ها و سطوح مختلف دانست و افزود: این رویداد با محوریت ترویج و جلب توجه سیاست‌گذاران، تصمیم سازان و تصمیم گیران به عرصه مهم و راهبردی صنایع خلاق است.

حسنلو ادامه داد: کارآفرینان نیز در حوزه صنایع خلاق نقش دارند، از این رو با هدف وارد کردن فرهنگ نوآوری و فناوری که منجر به کارآفرینی و خلق ثروت می‌شود و پیرو راهبرد کلان ۲ نقشه جامع علمی کشور مبنی بر کمک به گفتمان سازی اقتصاد دانش بنیانی و ارائه دستاوردهای حوزه فناوری‌های نرم و فرهنگی کشور، این رویداد در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در این مراسم از کتاب، محصول و منشور مسئولیت اجتماعی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق رونمایی شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی رونمایی از برخی محصولات و دستاوردها را از دیگر بخش‌های مانوین عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۲ محصول برای رونمایی به ما پیشنهاد شده است که در حال بررسی هستیم، ولی در نهایت شش محصول برای رونمایی انتخاب خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =