• ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
  • کد خبر: 52505
  • readingTime: ۱ دقیقه
فولادسازی

در حالی تولید فولاد کشور با رقم زدن رشدی ۵.۵ درصدی در سال قبل از ۳۲ میلیون تن عبور کرد که این میزان در واقع بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد ایران محسوب می‌شود.

به گزارش ایراسین، در سال ۱۴۰۲ تولید فولاد کشور به بیش از ۳۲ میلیون تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ فولاد کشور است.

بر اساس این گزارش و طبق آمار تولیدی که انجمن تولید کنندگان فولاد کشور در سال ۱۴۰۲ منتشر کرده است، در سال قبل تولید فولاد کشور به بیش از ۳۲ میلیون تن رسید که بالاترین میزان در تاریخ فولاد کشور است و رشدی ۵.۵ درصدی را به ثبت رسانده است. نکته قابل تأمل اینکه بیشترین نرخ رشد تولید در زنجیره فولاد با ۹.۲ درصد برای شمش فولادی رقم خورده و کاهش تولید سالانه در میلگرد، ورق گرم، ورق سرد و اسلب به ثبت رسیده است. از دیگر نکات قابل تأمل در این گزارش، کمتر بودن نرخ رشد تولید آهن اسفنجی نسبت به فولاد میانی و ۱۳۰ هزار تن کاهش تولید ورق گرم با وجود کسری موجود در این محصول است.

ضمن اینکه طبق این داده‌های آماری بیشترین نرخ افت تولید با ۲.۸ درصد برای ورق سرد است در حالی که واردات آن ۲.۵ برابر شده است! این گزارش همچنین حاکی از این است که در سال ۱۴۰۲ مازاد عرضه هم نرخ رشد تولید گندله را کاهش نداد! و همچنین معادل ۲ برابر میلگرد تولیدی، شمش تولید شد. ثبات در تولید محصولات فولادی در سطح سال گذشته معادل ۲۱.۵ میلیون تن نیز از دیگر نکات قابل تأملی است که به ثبت رسیده است.

تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =