• ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
  • کد خبر: 51960
  • readingTime: ۱ دقیقه
گلنکور

اهداف جدید شرکت معدنی گلنکور برای تغییرات اساسی در راستای انرژی سبز و محافظت از محیط زیست معین شده است.

به گزارش ایراسین، شرکت گلنکور، این غول فعال در حوزه‌ی معدن، امروز از انتشار دومین برنامه انتقال اقدام اقلیمی خود برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ خبر داد که شامل معرفی یک هدف جدید اقلیمی برای این شرکت برای کاهش ۲۵ درصدی انتشار CO۲ صنعتی در محدوده ۱، ۲ و ۳ تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ است.

گلنکور برنامه اقدام اقلیمی افتتاحیه خود را در سال ۲۰۲۰ راه اندازی کرد که شامل تعهد به دستیابی به انتشار صفر خالص تا سال ۲۰۵۰، همراه با یک هدف موقت برای کاهش ۴۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای در محدوده ۱، ۲ و ۳ تا سال ۲۰۳۵ در مقایسه با سطوح ۲۰۱۹ بود. این شرکت در سال ۲۰۲۱ زمانی که موافقت کرد سهام Anglo American و BHP را در سرمایه گذاری مشترک سه جانبه آنها در دارایی زغال سنگ کلمبیا، Cerrejón، با اهداف موقت جدید از جمله کاهش ۵۰٪ انتشار مطلق در محدوده‌های ۱-۳ تا سال ۲۰۳۵ روند پیش روی اهداف زیست محیطی خود را بهبود بخشید.

در کنار انتشار طرح جدید، گلنکور اعلام کرد که در مسیر دستیابی به اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سال‌های ۲۰۲۶، ۲۰۳۰ و ۲۰۳۵ قرار دارد. همچنین این طرح به روز شده، چهار رکن استراتژیک را برای شرکت معرفی می‌کند که شامل: مدیریت ردپای عملیاتی برای کاهش انتشارات محدوده ۱ و ۲ یعنی کوچک‌ترین مشارکت کننده در انتشار گازهای گلخانه‌ای شرکت، کاهش مسئولانه سبد زغال سنگ، گسترش سبد انرژی سبز و هدایت کسب و کارهای جدید با استفاده از مدل‌هایی مانند بازیافت و استفاده از محلول‌های کربن می‌باشند.

گری ناگل، مدیرعامل گلنکور گفت:

تحلیل CATP ما برای سالهای ۲۰۲۴-۲۰۲۶ طیف گسترده‌ای از ورودی‌ها را منعکس می‌کند. از جمله‌ی این ورودی‌ها می‌توان به تجزیه و تحلیل چشم‌انداز بازار در حال تحول، الزامات نظارتی جدید، رویکردهای مشابه در معدن و انرژی، آخرین مدل‌سازی آژانس بین‌المللی انرژی، ورودی‌های ذینفعان، و بینش‌های نوظهور از جدیدترین گفتگوی UNFCCC. ما همچنین تعامل گسترده‌ای با سهامداران خود داشته‌ایم و از زمان و حمایت آنها در توسعه این CATP قدردانی می‌کنیم.»

گلنکور می‌گوید قصد دارد این طرح را برای رأی گیری در مجمع عمومی خود در سال جاری ارائه کند و قرار است هر سه سال یک بار این طرح را بررسی کند، تا در صورت نیاز تغییراتی در نحوه عملکرد آن ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =