• ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
  • کد خبر: 51843
  • readingTime: ۱ دقیقه
مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: این استان از اعتبارات موسوم به «مسؤولیت اجتماعی» (وظایف دستگاه‌های مختلف در تخصیص درصدی از اعتبارت خود به امر مدرسه‌سازی) نظیر سایر استان‌های کشور بی‌بهره است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا ابراهیمی در نشست با مُنتخبان مردم استان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این در حالیست که بیش از ۱۳۰ مدرسه در اصفهان متأثر از پدیده فرونشست است.

وی اظهار داشت: همچنین در زمان حاضر در این استان ۳۴۰ واحد آموزشی نیمه‌تمام با ۲ هزار کلاس درس وجود دارد که برای تکمیل آنها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به اهمیت تأمین نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت گفت: در گذشته بر اثر کمبود نیروی انسانی، تفکر برون‌سپاری شکل گرفت و برخی به دنبال کوچک کردن آموزش و پرورش و واسپاری کار آن به بخش خصوصی بودند.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین، دانشگاه فرهنگیان تنها مسیر ورود به آموزش و پرورش عنوان شده است، یادآور شد: در این راستا تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا تعداد جذب شدگان دانشگاه فرهنگیان در قالب دانشجو معلم افزایش یابد که از ۲۵ هزار نفر در سال‌های گذشته به ۲ هزار و ۷۰۰ هزار نفر در سال گذشته رسید.

ابراهیمی با اشاره به اینکه امسال با مصوبه مجلس تعدادی نیرو در رشته‌های مشاوره، پرورشی و تربیت‌بدنی استخدام خواهند شد، تصریح کرد: پرداخت به موقع حق‌التدریس و مطالبات فرهنگیان می‌تواند بخش قابل‌توجهی از کسری نیرو در سال آینده را جبران کند.

وی عدالت آموزشی را از دستاوردهای بسیار خوب مجلس فعلی عنوان کرد و گفت: امسال بیش از ۱۳۵ هزار دانش‌آموز در امتحانات شرکت می‌کنند که این امتحانات باید با تمام استانداردهای کنکور سراسری انجام شود.

در زمان حاضر حدود یک میلیون دانش‌آموز در ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =