• ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 51666
  • readingTime: ۱ دقیقه
مدرسه

تصاویر سه بعدی از طراحی یک مدرسه در سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

به گزارش ایراسین، این تصاویر نماپردازی شده، طرح پیشنهادی برای ساخت یک مدرسه در شهرستان نیک‌شهر استان سیستان و بلوچستان را نشان می‌دهد؛ مدرسه‌ای که با توجه به محروم بودن منطقه، لازم است بتواند نقشی فراتر از صرف یک «مدرسه» داشته باشد.

ایده معماران در طراحی این تصاویر این بوده که این ساختمان مدرسه بتواند به عنوان یک فضای فرهنگی، محیط ورزشی و حتی به عنوان یک نماد شهری نیز عمل کند. به همین جهت است که فرم ساختمان با الهام از چادرهای عشایری طراحی شده تا نمایانگر فرهنگ منطقه باشد.

مدرسه‌ای با طراحی خاص در سیستان و بلوچستان تاسیس شد

یکی از درخشان‌ترین نکات در این طراحی، یکپارچه کردن زمین فوتبال با سقف سبز و شیبدار بخشی از ساختمان بوده است؛ تمهیدی هنرمندانه که تفریح، تفرج، ورزش و فرهنگ را در قالب یک اثر معمارانه به هم پیوند زده است.

تصاویر سه بعدی داخل ساختمان نیز، بازی زیبا و آزادانه نور و سایه و ساختمان و طبیعت را در محیطی متفاوت و خیال‌انگیز نشان می‌دهد.

مدرسه‌ای با طراحی خاص در سیستان و بلوچستان تاسیس شد

شاید ساختمانی مثل این تا مدت‌های طولانی در نیک‌شهر ساخته نشود، اما حتی خیال اینکه روزی شهرهای محروم کشور بتوانند هویت غنی و ارزشمند خود را در آثار معمارانه باشکوه و زیبایی مثل این متجلی کنند، خیالی امیدآفرین و لذت‌بخش است.

مدرسه‌ای با طراحی خاص در سیستان و بلوچستان تاسیس شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =