• ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر: 51615
  • readingTime: ۱ دقیقه
زندانی

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: در سال گذشته ۷۲ زندانی همزمان با تحمل محکومیت خود حافظ کل قرآن شدند.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدی با تشریح اقدامات علمی، تربیتی، ورزشی و قرآنی در ندامتگاه‌ها و زندان‌های سراسر کشور گفت: پارسال هزار و ۵۱۷ زندانی توانستند حافظ موضوعی، ۲ هزار و ۳۶۲ نفر حافظ صور منتخب، هزار و ۷۶۱ نفر حافظ یک جز قرآن، ۴۸۲ نفر حافظ ۳ جز قرآن و ۲۵۲ نفر حافظ ۵ جز قرآن و ۱۴۷ نفر حافظ ۱۰ جز قرآن، ۷۵ نفر حافظ ۱۵ جز قرآن، ۶۷ نفر حافظ ۲۰ جز قرآن و ۷۲ نفر حافظ کل قرآن شدند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان زندان‌ها درباره برنامه‌های تحصیلی مددجویان نیز گفت: ۲۲۲ نفر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد موفق به گذران تحصیل شده و تعدادی از زندانیان نیز در دوران محکومیت خود از رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد خود دفاع کردند.

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: ۵۰۲ باشگاه کتابخوانی فعال، ۶۴ هزار در این فعالیت مشارکت کردند و هزار و ۲۰۰ نفر نیز در مسابقات کتابخوانی شرکت کردند.

شایان ذکر است که هم اکنون حدود ۵۸۷ دارالقرآن و ۹۳۸ نمازخانه و ۱۰۱۰ هیئت مذهبی در زندان‌ها داریم. از دیگر اقدامات فرهنگی برگزاری جشنواره تئاتر در شیراز با حضور ۲۴ گروه هنری از ۱۶ استان و ۱۵۰ زندانی و با حضور داوران بین‌المللی بود که در خرداد امسال برگزار شد. همچنین المپیادهای ورزشی در ۱۴۰ رشته با حضور ۸۰ هزار زندانی در تمام مؤسسات کیفری برگزار شده است. ۲۴ زندانی نیز در مسابقات شطرنج با حضور ۴۶ کشور شرکت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =