تصادف

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تصادفات یکی از سه عامل اصلی افزایش مرگ و میر در کشور ما محسوب می‌شود، گفت: مسئولان باید باور کنند که واردات خودرو می‌تواند بخشی از خسارات را جبران کند.

به گزارش ایراسین، محمد علی محسنی بندپی در مورد رشد تصادفات جاده‌ای طی چند سال اخیر، اظهار کرد: به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی بیشتر سفر ایرانیان در ایام تعطیلات نوروز معطوف به مسافرت داخلی آن هم به واسطه خودروی شخصی است و این مسئله آغازی برای رشد تصادفات جاده‌ای محسوب می‌شود، بی تردید امسال نسبت به سایر سال‌ها شاهد افزایش مسافرت‌ها خواهیم بود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله تصادفات جاده‌ای باید از سه منظر مورد توجه قرار بگیرد، افزود: تقویت فرهنگ عمومی جامعه، تولید خودروهای بی کیفیت در کنار شرایط نامطلوب جاده‌ای از موضوعات قابل تأمل رشد تلفات در جاده‌ها هستند و هر کدام باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرند.

با جوان مرگی در کشور مواجه هستیم

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به مرگ و میر جاده‌ای سه روز گذشته، یادآور شد: طبق آمار پلیس راهور در طول سه روز گذشته حدود ۱۱۰ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و بیشتر آنها در سنین کم قرار دارند به نوعی با جوان مرگی به واسطه تصادفات جاده‌ای روبرو هستیم، این آمارها خبر از بحرانی بودن مسئله می‌دهد.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه آمار تلفات جاده‌ای تکان دهنده است، اظهار داشت: خسارات جانی تصادفات جاده‌ای تنها به مرگ و میر ختم نمی‌شود بلکه معلولیت‌های ناشی از تصادفات نه تنها هزینه سنگینی بر نظام سلامت دارد بلکه بسیاری از آنها قابل جبران نیستند.

تصادفات یکی از سه عامل اصلی افزایش مرگ و میر در کشور

وی با بیان اینکه تصادفات یکی از سه عامل اصلی افزایش مرگ و میر در کشور ما محسوب می‌شود، اظهار داشت: هر ساله شاهد افزایش مرگ و میر جاده‌ای هستیم، این مسئله نشان می‌دهد که فاکتورهایی که در کاهش تلفات جاده‌ای دخیل هستند به درستی به سرانجام نمی‌رسند، هر چند در مجلس یازدهم تذکرات متعددی برای رشد حوادث جاده‌ای داده شد.

سه عامل همیشگی در وقوع تصادفات به قوت خود باقی هستند

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه سه عامل همیشگی در وقوع تصادفات نقش پررنگی دارند به قوت خود باقی هستند، یادآور شد: بسیاری از جاده‌های کشور به گذرگاه مرگ شهرت گرفته‌اند که دارای سرعت گیر غیر استاندارد، پیچ‌های تند و غیر معمول و حتی بریدگی‌های ۹۰ در ۹۰ و… هستند و به گونه‌ای که بسیاری از راه‌ها و جاده‌های کشور سال‌هاست از داشتن یک روکش نازک محرومند.

دو شرکت خودروسازی پاسخگوی تلفات جاده‌ای باشند

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه خودروهای بی کیفیت آمار بخشی از تلفات جاده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، تاکید کرد: دولت به مصوبات مجلس در خصوص واردات خودروهای خارجی تن نداد تا شاهد تردد خودروهای استاندارد در جاده‌های کشور باشیم، در حال حاضر دو شرکت خودروسازی هزینه تمام آپشن‌های خودروهای استاندارد را می‌گیرند اما در هنگام وقوع حادثه بسیاری از گزینه آنها کار نمی‌کند.

جریمه‌ها منجر به کاهش تلفات جاده‌ای نشد

وی با بیان اینکه بخشی از آمار تصادفات به واسطه عملکرد مردم سیر صعودی را طی می‌کند، یادآور شد: در کنار خلاءهای نام برده شده همچون ناایمنی جاده‌ها و بی کیفیتی خودروها، رانندگانی هستند که جریمه‌های سنگین راهکار مناسبی برای جلوگیری از خطای آنها نبوده و نه تنها با حرکات نمایشی در رانندگی جان خود را به خطر انداخته بلکه با سهل انگاری جان دیگران را نیز می‌گیرند.

محسنی بندپی با بیان اینکه حاکمیت باید مسئله تصادفات جاده‌ای و تلفات آن را در دستور کار قرار دهد، گفت: یکی از اولویت‌های سه قوا باید مسئله تصادفات جاده‌ای باشد، خسارات ناشی از مرگ و میر جاده‌ای گاهی قابل جبران نیست، به اعتقاد بنده باید کمیته‌ای متشکل از کمیسیون تخصصی مجلس شورای اسلامی برای کاهش تلفات جاده‌ای شکل بگیرد.

مسئولان از هشدار و شعار سبقت بگیرند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه حل مسئله مرگبار حوادث جاده‌ای باید از هشدار و شعار عبور کند، اظهار داشت: آمار اعلامی تلفات جاده‌ای اعداد و ارقام ریاضی نیست بلکه جان‌هایی است که سال‌ها برای به ثمر رسیدن آن هزینه شده، باید بپذیریم خودروی ایرانی نیاز به استاندارد سازی دارد و جاده‌های کشور فرسوده شده‌اند؛ مسئولان باید باور کنند که واردات خودرو می‌تواند بخشی از خسارات را جبران کند.

محسنی بندپی با اشاره به قدرت قانونگذاری و ریل گذاری مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: براساس اصول مختلف قانون‌گذاری اگر مجلس متشکل از متخصصان، کارشناسان، نخبگان، کاربلدها باشد به بیانی عصاره فضائل ملت در آن حضور داشته باشد بی تردید مشکلات جامعه کاهش می‌یابد، قوه مقننه این توانایی را دارد که برای پلیس راهور قوانینی را تعریف کند که نهادهای مرتبط برای کاهش تلفات جاده‌ای پای کار بیاورد، بنابراین باید این مهم در دستور کار قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =