• ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
  • کد خبر: 51525
  • readingTime: ۱ دقیقه
باران

بنابر اعلام کارشناس هواشناسی، روز سه‌شنبه عبور یک جبهه سرد هوا و کاهش دما در برخی از نقاط کشور پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایراسین به نقل از مهر، محمد اصغری کارشناس هواشناسی در گفتگوی تلویزیونی، به تشریح وضعیت جوی کشور پرداخت و گفت: بارش باران این روزهای بهار کاملاً طبیعی است و اگر غیر از این بود غیرطبیعی به نظر می‌رسید.وی ادامه داد: عبور یک جبهه سرد و کاهش دما در برخی از مناطق کشور، پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: همچنین، احتمال سرمازدگی باغات نیز وجود دارد. اصغری گفت: مردم و مسافران از اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به بارش برف در کوهرنگ، افزود: اوج سرما در خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و…، پیش بینی می‌شود. اصغری گفت: در تهران با شدت و ضعف بارش باران رو به رو هستیم. وزش باد شدید در تهران را نیز داریم. اوج این وضعیت در اصفهان است. این اتفاق با تغییر توده هوا می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه عشایر در یکی دو روز آتی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند، افزود: کسانی که از سمنان به مشهد می‌روند در جریان باشند که در مسیر و مقصد با بارش‌های نسبتاً سنگین رو به رو هستند و برای استان سمنان و خراسان رضوی و شمالی هشدار نارنجی در نظر گرفته‌ایم. این وضعیت تا سه شنبه تداوم دارد. این سامانه از آخر وقت سه شنبه ایران را ترک می‌کند.

اصغری گفت: در سواحل دریای خزر بیشترین بارش‌ها مختص مازندران است. مسافرانی که از فیروزکوه و هراز و چالوس به سمت شمال کشور می‌روند در نظر داشته باشند حتی در عبور از گردنه‌ها امکان دارد با کولاک برف مواجه شوند.

کارشناس هواشناسی افزود: در گیلان هم افزایش دما و وزش بادهای جنوبی را داریم. این بادها از سه شنبه تا چهارشنبه می‌وزد و احتمال آتش سوزی در جنگل‌ها وجود دارد و مردم باید رعایت کنند و مطمئن شوند که آتش‌ها خاموش است. این وضعیت چهارشنبه و پنج شنبه برعکس شده و دریا مواج می‌شود. بارندگی خواهیم داشت در اردبیل هم همین طور است. سه شنبه سامانه‌ای از سمت آذربایجان شرقی و غربی و کردستان می‌آید. از سه شنبه تا آخر هفته در یک سوم کشور باران خواهیم داشت.

وی گفت: فعالیت‌های دریایی به ویژه سواحل خلیج فارس و خوزستان و بوشهر از امروز تا فردا باید تعطیل شود. در سیستان و بلوچستان بارش چنانی نداریم، ولی وزش باد وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =