بیت کوین

پوریا آسترکی، سردبیر مجله بلاک‌چین و کارشناس بازار ارزهای دیجیتال می‌گوید: در نگاه کلی بازار ارزهای دیجیتال یک بازار رو به رشد است. شاید پس از هاوینگ بیت‌کوین ریزش جزئی را شاهد باشیم ولی روند این بازار حداقل تا سال ۲۰۳۰ صعودی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، قیمت بیت‌کوین پس از ثبت رکورد جدید در کانال ۷۳ هزار و ۷۰۰ دلار، به ایستگاه ۶۶ هزار دلار عقب نشینی کرد تا بازار فاز نااطمینانی پیدا کند. با این وجود تحلیل‌گران نسبت به آینده بازار رمز ارزها خوشبین هستند و به اعتقاد آن‌ها افت اخیر بیت‌کوین اصلاحی در روند صعودی آن تفسیر می‌شود. همچنین طبق پیش‌بینی ریچارد تنگ، مدیرعامل بایننس قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ از ۸۰ هزار دلار عبور خواهد کرد. علاوه بر مدیرعامل بایننس، بانک چندملیتی بریتانیایی Standard Chartered مدعی است قیمت بزرگ‌ترین رمز ارز جهان در سال جاری میلادی به ۱۵۰ هزار دلار می‌رسد. انتشار اخبار و پیش‌بینی‌های مثبت در خصوص آینده بازار رمز ارزها سبب شده افراد زیادی عطش ورود به این بازار را پیدا کنند. ولی آیا روند صعودی بیت کوین ادامه پیدا می‌کند؟

پوریا آسترکی، سردبیر مجله بلاک‌چین و کارشناس بازار ارزهای دیجیتال در پاسخ به این سوال می‌گوید: حرکت کلی این بازار به سمت افزایش ارزش رمز ارزهاست که این روند با افت و خیزهایی در مقاطع زمانی کوتاه همراه خواهد بود. ولی در یک نگاه کلی بازار ارزهای دیجیتال یک بازار رو به رشد است و روند آن حداقل تا سال ۲۰۳۰ صعودی خواهد بود.

روند صعودی بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ ادامه دارد/ چشم انداز قیمت بیت کوین در سال ۱۴۰۳

عده‌ای از تحلیلگران بر این باورند قیمت بیت کوین پس از هربار هاونیگ رشد می‌کند و باید تمام سرمایه خود حتی سرمایه‌های ضروری را نقد کرده و وارد این بازار شد. آسترکی درباره رشد قیمت بیت کوین پس از هاوینگ خود توضیح می‌دهد: بیت کوین و بازارهای مالی جهانی به علت حضور بازیگران بزرگ ابزار و دسترسی بالایی دارند و هر مانوری در این بازار پیش‌خور می‌شود. به عبارت ساده‌تر بازار زودتر نسبت به مانور سرمایه گذاران یا اتفاق‌های بزرگ واکنش نشان می‌دهد و به اصطلاح اخبار را پیش‌خور می‌کند. اکنون بحث هاوینگ بیت کوین در میان است ولی قیمت بیت کوین شش ماه قبل تأثیر خود را از هاوینگ گرفت.

این کارشناس بازار ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد: این احتمال وجود دارد قیمت بیت کوین با افت مواجه شود و ریزش جزئی تجربه کند. ولی اگر در بلند مدت به این موضوع نگاه کنیم، هاوینگ عرضه بیت کوین را به نصف می‌رساند و در مقابل تقاضا برای بیت کوین به دلیل تصویب ETF در آمریکا رو به افزایش است. بنابراین روند کلی در بازار رمز ارزها صعودی بوده و تنها شاید بعد از هاوینگ افت کوتاه مدتی را شاهد باشیم.

در انتها آسترکی خاطرنشان می‌کند: با این وجود مردم باید از ورود به این بازار با سرمایه ضروری خود، پرهیز کنند و فقط با پس‌انداز غیر ضروری وارد این بازار شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =