• ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
  • کد خبر: 51507
  • readingTime: ۲ دقیقه
قراضه آهن

قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه در طول هفته‌ گذشته افزایش پیدا کرد و همین مسئله قیمت قراضه در اروپا را نیز متاثر کرد ولی گزارش موسسه فست‌مارکت نشان می‌دهد قیمت قراضه آهن در آمریکا با شدت زیادی کاهشی است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، آخرین گزارش‌ها از افزایش قیمت قراضه آهن در بنادر مختلف جهان به ویژه ترکیه خبر می‌دهد. دو هفته قبل وقتی سنگ‌آهن کانال ۱۰۰ دلار را از دست داد قیمت قراضه نیز نزولی شد ولی هفته قبل پس از افزایش نسبی قیمت سنگ‌آهن و بازگشت به کانال ۱۰۰ دلار قیمت قراضه به مدار صعود بازگشت. آخرین گزارش مؤسسه متال اکسپرت نشان می‌دهد قیمت قراضه وارداتی ترکیه با افزایش ۷ دلاری به ۳۸۴ دلار به ازای هر تن رسید.

قراضه در ترکیه و اروپا گران شد، در آمریکا ریخت

فست مارکت درباره بازار قراضه ترکیه مدعی شد، قیمت انواع قراضه آهن در این هفته افزایش یافته است. سیاست‌های این کشور بر افزایش استفاده از کوره‌های قوس الکتریکی منجر به افزایش تقاضا برای قراضه آهن شده است و پیش بینی می‌شود این روند برای هفته‌های آینده نیز ادامه دار باشد. قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه براساس گزارش فست مارکت به قرار جدول زیر است:

قراضه در ترکیه و اروپا گران شد، در آمریکا ریخت

قیمت پیشنهادی خریداران ترک برای قراضه وارداتی تا ۳۹۰ دلار به ازای هر تن افزایش یافته‌است، اگرچه هنوز معامله‌ای در این محدوده انجام نشده است ولی گزارش‌ها از عطش بالای خریداران قراضه در ترکیه حکایت می‌کند. در مقابل قیمت قراضه در بنادر آمریکا با سرعت زیادی در حال کاهش است. فست مارکت مدعی شد هفته گذشته قیمت قراضه آهن در بنادر آمریکا تا بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است. شدت کاهش قیمت قراضه در همیلتون به مراتب بیشتر از سایر بازارهای آمریکایی بود ولی در بوستون قیمت قراضه با شدت کمتری نزولی شد.

قراضه در ترکیه و اروپا گران شد، در آمریکا ریخت

کاهش قیمت قراضه در ایالات مختلف آمریکا با سقوط قیمت ورق گرم این کشور در بورس فلزات لندن همراه بود. قیمت ورق گرم آمریکا در یک ریزش تاریخی طی بازه زمانی کمتر از ۶۰ روز از ۱۱۰۰ دلار به ۸۰۰ دلار به ازای هر تن رسید. پس از آمریکا اخبار منتشر شده از بازار قراضه در کشورهای اروپایی نشان می‌دهد قراضه صادراتی اروپا مانند ترکیه با افزایش قیمت معامله شده است.

فست مارکت مدعی است افزایش قیمت قراضه در ترکیه بازارهای اروپایی را نیز صعودی کرد و احتمال ادامه این روند صعودی برای هفته‌های پیش‌رو نیز وجود دارد. در مقابل شرایط قراضه آهن در بازارهای آسیایی متفاوت ارزیابی می‌شود. نه قیمت‌ها مانند بازارهای آمریکا ریزشی بود و نه مانند ترکیه و اروپا قیمت صعودی شده‌است بلکه در بعضی از کشورهای آسیایی با افزایش تقاضا قیمت‌ها صعودی شده است ولی در بعضی از کشورها قیمت قراضه آهن کمی کاهش یافته‌است.

قراضه آهن در بسیاری از کشورهای آسیایی همچنان بالاتر از ۴۰۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شود. فعالان بازار سطح تقاضا در هند را خوب ارزیابی می‌کنند ولی در ژاپن و چین قراضه آهن طی ماه‌های گذشته کم تقاضا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =