معدن

یک جامعه شناس گفت: فولاد مبارکه نیز یک صنعت ملی است و باید به نسبت اندازه و تأثیرگذاری خود با محیط اطراف خود گفت‌وگو کند. در کشورهای در حال توسعه نمی‌توان گفت معدن کاری نکنید. اینها بخشی از مسیر توسعه است.

نفیسه آزاد، جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: من معتقدم دولت باید در ازای دریافت مالیات کار خود را بکند. بخش خصوصی نباید به حیطه فعالیت دولت ورود کند؛ چرا که این اقدام برای جامعه خطرناک است.

وی افزود: مدافع خیر عمومی دولت است. چرا دولت را قبول می‌کنیم؟ برای اینکه مدافع خیر عمومی باشد. مسئله این است که هر شرکت صنعتی و معدنی به نسبت اندازه آن یا با جامعه محلی یا با یک منطقه جغرافیایی یا در سطح ملی در ارتباط است.

این جامعه شناس تصریح کرد: مثلاً در ماهشهر ۲۱ پتروشیمی داریم؛ نمی‌توانیم بگوییم این شرکت‌ها فقط در قبال همین قسمت ماهشهر که ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد مسئول هستند.

او همچنین اشاره کرد: فولاد مبارکه نیز یک صنعت ملی است و باید به نسبت اندازه و تأثیرگذاری خود با محیط اطراف خود گفت‌وگو کند و در ارتباط باشد. این اقدام هم به نفع کسب و کار و هم در راستای منفعت جامعه است. این نفع در اغلب موارد هم راستا است.

آزاد در پایان یادآور شد: نهایتاً در کشورهای در حال توسعه نمی‌توان گفت معدن کاری نکنید. اینها بخشی از مسیر توسعه است، کشورهای توسعه یافته نیز این مسیر را پشت سر گذاشته‌اند. اکنون تلاش می‌کنیم با کمک گرفتم تز فناوری و نیروی متخصص خوبی که در اختیار داریم و همچنین پشت سر گذاشتن فشار جمعیتی، آسیب به محیط زیست را به حداقل برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =