• ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
  • کد خبر: 51281
  • readingTime: ۱ دقیقه
باران

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان از بارش گسترده باران و برف در اکثر مناطق کشور در اولین روز بهار ۱۴۰۳ خبر داد.

فردا دوشنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و در استان‌های شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب، استان‌های واقع در سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی باعث بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف می‌شود.

فرهاد زیویار ۲۶ اسفندماه در ستاد مدیریت بحران لرستان، از هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی بر بارش در سطح استان و ورود سامانه بارشی از ظهر دوشنبه ۲۸ اسفند تا اواسط چهارشنبه ۱ فروردین خبر داد.

سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و علاوه بر مناطق ذکر شده مناطقی از جنوب، مرکز و شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد. بیشترین فعالیت سامانه بارشی اواخر روز دوشنبه و روز سه‌شنبه در استان‌های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، غرب استان‌های اصفهان و کردستان است. روز چهارشنبه از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته می‌شود.

در این روز به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در سایر مناطق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود. در این روز به‌تدریج از سمت غرب از میزان ابرناکی و بارش‌ها کاسته می‌شود.

پنجشنبه دو فروردین ۱۴۰۳ در شمال شرق بارش‌های پراکنده روی داده و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج‌فارس مواج پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =